یزد- نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی که اکنون به دلایل مختلف تعطیل شده اند، زمانی سرمایه گذاری زیادی برای ‌آنها انجام شده و این تعطیلی هدر دادن سرمایه است و دولت باید واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده را دوباره راه اندازی و احیا کند.

دولت باید واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده را  احیا کند

یه گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمدرضا ناصری صبح پنج شنبه در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: مسؤولان برای اینکه اطمینان بیشتری پیدا کنند بهتر است به جای آماردهی در کارهای انجام شده، سراغ کارهایی بروند که انجام نشده و باید انجام شود و امور بسیاری در حال انجام است اما در اثر تحریم‌ها و دلایل دیگر، دوران توقف و کندی حرکت را طی می کنیم.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده افزود: ارائه دستاوردها و اقدامات انجام شده نباید ما را از کارهایی که انجام نشده است غافل کند بلکه باید بیشتر به این موارد توجه کنیم وما نباید به  آمارها دلخوش باشیم بلکه باید ببینیم چقدر کار انجام شده و چه میزان کار انجام نشده داریم.

ناصری تصریح کرد: در گزارش های دولت ها معمولا نیمه پر لیوان بیشتر دیده می شود در حالیکه مسوولان باید برای مشاهده کمبودها وارد میدان شده و از نزدیک مشکلات مردم را ببینند .

امام جمعه یزد خاطرنشان ساخت: بازاریان و صنعتگران باید با اصلاح روش فعالیت اقتصادی از جمله توسعه بازاریابی، تولید محصول با قیمت و کیفیت مناسب، زمینه رونق اقتصادی کشور را فراهم سازند .

وی با تأکید بر شفاف‌سازی در ارائه آمار و ارقام گفت: مسؤولان به میدان بیایند و بررسی میدانی داشته باشند که آمارهای ارائه شده با سطح جامعه تفاوتی دارد یا همخوانی بین آن حاکم است.

امام جمعه یزد افزود: بررسی واردات گمرکی می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها مؤثر باشد، و ابتدا باید مواردی که بدون نیاز وارد می‌شود را جلوگیری کرد و سپس برای نیازها بر اساس اولویت، اقدام به تولید کرد.

وی خاطرنشان ساخت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان باید، از نظرات نخبگان و جوانان بهره‌گرفت و اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان و تولید داخلی دارد و باید آنچه‌ را نیاز داریم بر اساس داشته‌ها و تولیدات خود تأمین کنیم.

ناصری  تصریح کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت نیاز به بازنگری کلی دارد هم دولت باید برای راه اندازی واحدها و بررسی مشکلات آنها اقدامات جدی انجام دهد و هم تولیدکنندگان باید با جنب و جوش بیشتر و با برنامه ریزی و تدبیر بالا به کار تولید و فروش بپردازند نه اینکه فقط دلخوش به تسهیلات بانکی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.