رشتخوار -رییس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار گفت: پرونده ارتقای دهستان آستانه از توابع شهرستان رشتخوا ر با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر ۴ سال است که به وزارت کشور ارسال شده ولی هنوز در این راستا اقدامی نشده است.

پرونده ارتقای دهستان «آستانه» در رشتخوار۴ سال در وزارت کشور خاک می خورد

براتعلی با قری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین  با اشاره به وجود ۳۸ روستا در بخش مرکزی  و دارا بودن شاخص های لازم از مسوولان  ودست اندرکار خواست  دهستان آستانه  به بخش ارتقا پیدا کند.

وی ارتقای دهستان آستانه را به بخش  از خواست‌های مهم مردم و مسئولان این منطقه اعلام کرد و گفت: دهستان آستانه با توجه به فاصله زیاد نسبت به مرکز شهرستان و داشتن روستاهای متعدد نظیر احمد آّباد، محمد آباد، باسفر، عمیدی  ، ملک آباد، دولت آباد و پراکندگی زیاد از قابلیت های خوبی برخوردار است.

وی  خاطر نشان کرد: شهرستان  رشتخوار قطب کشاورزی استان خراسان رضوی  است و دهستان آستانه قطب کشاورزی شهرستان رشتخوار  است چرا که بیشترین تولید گندم، ذرت، جو و پسته و زعفران ودانه های روغنی را دارا  است و بیشترین سطح زیر کشت این محصولات در شهرستان رشتخوارمتعلق به این دهستان است.

وی افزود: دهستان آستانه  با داشتن پتانسل  مختلفی جمعیت، مساحت، وضعیت اقلیمی  جهت  ارتقائ به بخش را دارد.

رییس شورای اسلامی شهرستان رشتخوار خاطر نشان کرد: از سال ۸۲ با حضور جدی شورا و دهیاری  ها پرونده ارتقای به بخش دهستان آستانه پی گیری شده تا سرانجام در سال ۹۲ پرونده آن با حضور بازرسین وزارت کشور تکمیل و به وزارت ارسال شده است ولی هنوز این بخش تشکیل نشده است.

باقری اظهار کرد: با توجه به عمق محرومیت های به جای مانده از گذشته در روستاهای این شهرستان بخصوص دهستان  آستانه امید است با عنایت ویژه دولت اقدامات لازم برای محرومیت زدایی و تامین امکانات زیر بنایی از جمله راه آسفالته، برق، مدرسه و آب اشامیدنی سالم انجام شود.

وی  از مهمترین مشکلات دهستان آستانه  را اشتغال عنوان کرد و افزود :با اجرای طرح های اشتغازایی می تواند جمعیت فارغ التحصل بیکار این شهرسان و دهستان اقدامات موثری انجام داد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات موجود در روستاهای دهستان آستانه رشتخوار گفت:طرح هادی روستایی  خصوصا در روستای باسفر در سال ۷۵ توسط جهاد کشاورزی و قت انجام و فقط فاز اول آن انجام شده، در حالی که ۲۰ سال آسفالت این روستا می گذرد نیاز به اجرای طرح هادی و آسفالت خیا با نها یش است.

باقری خاطر نشان کرد: بیش از ۲۰ سال است که مرکز فنی حرفه ای شهرستان رشتخوار در باسفر یک سوله جهت آموزش حرفه های مختلف احداث کرده ولی هنوز فعالیتی آموزشی و حرفه آموزی در آن انجام نمی شود و از طرفی این مرکز  به دلیل نداشتن جا در روستاهای دهستان آستانه، خانه یا مدرسه اجاره می کند  .

وی با در خواست از نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای به بخش  نیاز به عزم جدی مردم و مسئولان دارد.

 رییس شورای شهرستان رشتخوار اظهار داشت:  به ظرفیت‌ها و توانمندی بسیار بالای شهرستان  خصوصا دهستان آستانه به ویژه در بخش کشاورزی گفت: مسئولان باید در تقویت بخش کشاورزی این شهرستان ها نیز تلاش کنند.

باقری افزود: پیگیری های لازم برای ارتقاء به بخش می تواند کام مردم منطقه شیرین کند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای آستانه  به بخش مهمترین خواسته مردم این دهستان است، اظهار داشت: تاکنون نامه‌های متعددی به ریاست جمهوری و مجلس ارسال شده است.

 وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه دهستان  آستانه  در بخش مرکزی  قرار گرفته، به لحاظ دوری از مرکز، کمبود اعتبارات، وپراکندگی روستا ها نیاز است که بخش آستانه راه اندازی شود.

شهرستان رشتخوار از توابع خراسان رضوی  دارای دو بخش دو شهر و ۴ دهستان است که ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.