مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: تصادف راکبین موتور سیکلت و واژگونی اتومبیل از موارد شایع در تصادفات ساختگی است.

واژگونی اتومبیل از موارد شایع در تصادفات ساختگی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر آرتین کمالی در جلسه پیشگیری از وقوع تصادفات ساختگی که امروز(21 بهمن)در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: کسب مال نامشروع مهمترین مسئله ای است از تصادفات ساختگی ناشی می شود. حدس ما این است که میزان تصادفات ساختگی در استان بیشتر از آن چیزی است که در آمارها وجود دارد. در دو ماهه اخیر ۲۱ پرونده داشته ایم که تصادف ساختگی بوده اند.

وی افزود: حوادث برای راکبین موتور سیکلت و واژگونی اتومبیل دو مورد شایع در امر تصادفات ساختگی است، چون معمولا رانندگان این موارد می توانند با درصدی از کنترل این تصادفات را انجام دهند. افراد شرکت کننده در این امر معمولا افراد معتاد هستند که با یک قرص و یا آمپول آرامبخش ایجاد شکستگی سوری می کنند.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگری که در اغلب تصادفات ساختگی می بینیم این است که تعداد افراد زیادی در یک مورد تصادف دارای شکستگی‌های یکسانی هستند.

دادیار شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز گفت: عموما تصادفات ساختگی در خارج از محدوده شهری یا روستایی و در جایی خالی از سکنه و رفت و آمد صورت می گیرد.

 نوید صحرایی اظهارکرد: اغلب حوادث ساختگی به جهت اخذ خسارت از بیمه از نوع واژگونی و یا برخورد با شی ثابت و یا با موتور سیکلت است. معمولا در این حوادث ادعا شده در ساعات پایانی شب و شروع روز با کمترین میزان آمد و رفت صورت می گیرد. در اغلب این پرونده ها فاصله زمانی بین تاریخ وقوع حادثه و تاریخ اعلام خسارت به شرکتهای بیمه زیاد است.

دادیار شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: عمده شکستگی‌ها در این نوع تصادفات ساختگی شکستگی بینی است که معمولا با چکش های پلاستیکی و یا ضربات مشت انجام می‌شود. اغلب طرفین در اینگونه حوادث ساختگی  با یکدیگر رابطه خویشاوندی دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.