اصفهان- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام اینکه اصفهان پس از سمنان و مازندران سومین استان با سواد کشور به شمار می رود، گفت: سال آینده جشن صفر رسانی بی سوادی در ۱۷ منطقه استان اصفهان از جمله شهرستان های اردستان،خوانسار و زواره برگزار می شود.

جشن صفر رسانی بی سوادی در ۱۷ منطقه استان اصفهان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد حسن قائدیها پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از راه اندازی سامانه نظارت و ثبت الکترونیکی دریافت شهریه برای مدارس دولتی استان اصفهان خبر داد و افزود: این طرح سال آینده به صورت پایلوت در استان اصفهان اجرا می شود.

وی به مزایای این سامانه اشاره و تصریح کرد: سامانه نظارت و ثبت الکترونیکی دریافت شهریه کمک می‌کند تا مدارس غیردولتی از دریافت شهریه مازاد خودداری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: در این سامانه شاخصه‌های مختلفی دیده شده و نرخ شهریه با توجه به موقعیت و خدمات مدرسه تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان جزو ۴ استان برتر کشور در حوزه پشتیبانی از مباحث بی سوادی شناخته شده است، گفت: اصفهان پس از سمنان و مازندران سومین استان با سواد کشور به شمار می رود و سال آینده جشن به صفر رسانی بی سوادی در ۱۷ منطقه این استان از جمله شهرستان های اردستان، خوانسار و زواره برگزار می شود.

قائدیها یادآور شد: در سال تحصیلی ۹۵ و ۹۶ در حوزه آموزش نیروی انسانی بیش از ۱۷۰ عنوان کتاب جدید التألیف تدوین و چاپ شده و همه معلمان و دبیران در دوره‌های آموزشی این کتاب‌ها شرکت کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به خرید خدمات آموزشی از مراکز غیردولتی، خاطرنشان کرد: به واسطه اجرای طرح ۳-۳-۶ در آموزش و پرورش و با توجه به اینکه علیرغم عدم تأمین زیرساخت ها، این طرح در دولت قبل مصوب شد، با گردش ساختاری جدیدی مواجه بودیم از این رو امسال برای شروع سال تحصیلی با کمبود بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ آموزگار مواجه شدیم که با خرید موارد آموزشی از مراکز غیر دولتی این کمبودها رفع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت ایمنی مدارس استان اصفهان اظهارکرد:  بر اساس گزارش اداره کل نوسازی مدارس، حدود یک سوم مدارس استان اصفهان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند.

وی اضافه کرد: حدود ۶۱ مدرسه در استان اصفهان از نظر مقاوم سازی خطرآفرین شناخته شده اند و به همین جهت کارگروهی برای ایمن سازی تشکیل شده و کار در حال پیگیری است.

قائدی ها گفت: در بخش ایمن سازی مدارس، طبق آمار حدود ۶۶ درصد مدارس این استان به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز هستند.

وی همچنین یادآور شد: حدود ۱۸ درصد از دانش‌آموزان استان اصفهان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کند که این میزان ۴ درصد از میانگین کشوری بالاتر بوده و نشان می‌دهد در حوزه مشارکت‌های مردمی کارهای بزرگی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.