مشهد- رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی مشهد گفت: اوج محرومیت در روستای گوندوک که در فاصله کمتر از دو کیلومتری شهر و در محور جاده سیمان قرار دارد، حاصل مدیریت ضعیف و نبودِ نظارت‌های درست است.

دانش آموزان روستای «گوندوک» در کانکس تحصیل می کنند

محمد فانی در گفت و گو با قدس آنلاین بیان کرد: نبود  دسترسی مردم این روستا به آب شرب سالم و مناسب باعث شده است با سیستم تانکری، آبرسانی به این روستا صورت بگیرد که این موضوع خصوصاً در فصل تابستان مشکلات زیادی را برای اهالی به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه تلاش ما، جلوگیری از منفعت طلبی و ریزه خواری از اعتبارات روستاییان است، تصریح کرد: مشکل اساسی مردم این روستا نداشتن جاده مناسب است که فقط به خاطر ۸۰۰ متر طول جاده از روستای همت آباد معطل بودجه و بلاتکلیف مانده است، البته برخی مسؤولان اعتبار بر آوردی برای این مسیر را ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند، اما طبق بررسی‌های مشاورین شورای بخش، این مسیر با مبلغی در حدود ۲۵۰ میلیون تومان با کیفیت مناسب و عالی اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای شهرستان مشهد ادامه داد: برخی اقدام‌های عمرانی و آسفالت معابر در این روستا دارای نقایص فنی و مهندسی فاحشی است و مشخص نیست که براساس چه استانداردی انجام شده اند که در مواقع بارندگی، باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم این روستا می‌شود و جای تعجب دارد که ناظران این پروژه‌ها چگونه آن‌ها را تأیید کرده‌اند.

وی افزود: دانش‌آموزان این روستا در فقر امکانات به سر می‌برند به طوری که برخی از آن‌ها در مقطع ابتدایی در داخل کانکس و با ضریب ایمنی بسیار پایین مشغول به تحصیل هستند.

فانی با انتقاد از تحقق نیافتن اعتبارات و بروز مشکلات اداری که شورای اسلامی بخش مرکزی با آن مواجه است، اذعان کرد: به طور رسمی اعلام می‌کنیم که برای خدمت رسانی به مردم روستاهای حاشیه شهر مشهد نیازمند یاری مسؤولان و نهادهای دولتی هستیم و در کنار آن‌ها، از خیرین و سازمان‌های مردم نهاد نیز تقاضای همکاری و مساعدت داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.