مشهد- این جا مؤسسه خیریه امداد گران عاشوراست؛ جایی که همه افرادی که به کمک درمانی نیاز دارند به زیباترین شکل ممکن، یاری می‌شوند و پزشکانش فراتر از سوگند نامه رفتار می کنند.

اینجا پزشکان فراتر از سوگند نامه‌رفتار می‌کنند

قدس انلاین-سرورهادیان: این مؤسسه ۱۰ سالی از شروعش می‌گذرد و در۲۹ استان کشورمان مشغول ارایه خدمت است. این جا حس خوب نوع دوستی را می‌توان دید. جایی که بیمار دغدغه نداشته‌هایش را ندارد. خبری هم ازبحث گرفتن زیرمیزی و هزینه‌های نامتعارف درمانی نیست؛ چرا که تعدادی از پزشکان و مجموعه درمانی اعلام کرده‌اند که به سوگند نامه‌شان بیشتر از آن وفادارند.

مدیراجرایی این مؤسسه می‌گوید: این تنها خیریه‌ای است که به صورت تخصصی در بحث درمانی فعالیت دارد و در واقع ما حلقه اتصال بین خیرین گروه پزشکان با بیماران نیازمند به یاری هستیم.

علی اصغرطالب نژاد درادامه می‌افزاید: گروه پزشکان ما شامل پزشک‌های متخصص، داروخانه، آزمایشگاه، دندانپزشک و... است.

 در این مؤسسه ما پزشکان خیرو مددجویان نیازمند را شناسایی می‌کنیم و با تشکیل پرونده سیر درمانی لازم را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص تاریخچه این خیریه نیز تصریح می‌کند: این در واقع ادامه راه همان پزشکان و نیروهایی است که در زمان دفاع مقدس در مجموعه بهداری رزم مشغول به خدمت و امدادرسانی رزمندگان، بدون هیچ چشمداشتی بودند و این مؤسسه در۱۰ سال پیش با حمایت و اهدای مبلغی از طرف رهبر معظم انقلاب شروع شد.

طالب نژاد تعداد پزشکان و افرادی که در بحث درمانی به صورت رایگان برای کمک به بیماران محروم شهرمان همکاری دارند را ۱۲۰ نفر اعلام و تأکید می‌کند: در حال حاضر این مؤسسه بیش از یک هزار و۹۰۰ بیمارنیازمند به یاری را تحت درمان قرار داده است که ۴۵۰ نفر آن‌ها دارای بیماری خاص (بیماری‌های سرطانی و سخت درمان) هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که شناسایی افراد مددجو به چه روش‌هایی صورت می‌گیرد، نیز می‌گوید: برای شناسایی افراد مددجو راه‌های را در نظر گرفته‌ایم تا امکان کمک رسانی برای آن‌ها در شرایط مختلف مهیا شود. برای مثال یا خود فرد بیمار به ما مراجعه می‌کند و ما با در اختیار قرار دادن یک فرم، اطلاعات اورا دریافت می‌کنیم و از طریق هیأت امنای مسجد محل یا از طریق پایگاه‌های بسیج تأییدیه را با حفظ کرامت بیمار دریافت می‌کنیم. همچنین گاهی از طریق سایر خیریه‌های در سطح شهر، بهزیستی و کمیته امداد، افراد بیمار نیازمند به امداد رسانی به ما معرفی می‌شوند.

وی درادامه خاطرنشان می‌سازد: گاهی نیزافراد معتمد، بیماران نیازمند را به ما معرفی می‌کنند که آن‌ها هم برای ما قابل پذیرش هستند.

وی درخصوص سایر فعالیت‌های این مؤسسه خیریه می‌گوید: گاهی اوقات بیماران ما نیازمند نیستند اما از قشر متوسط جامعه هستند و برای درمان شان دچار سردرگمی درانتخاب پزشک و متحمل هزینه‌های درمانی می‌شوند که بایک مشورت صحیح نیاز به هزینه‌های درمانی بالایی ندارند .

طالب‌نژاد توضیح می‌دهد: این در حالی است که ممکن است این پروسه ازانتخاب پزشک و تعدد مراجعه به پزشکان مختلف، آزمایشات و عکس‌های متفاوت و... باشد که در نهایت برای پرداخت مثلاً جراحی دچارمشکل شوند. بنابراین درشروع درمان با راهنمایی این مشکل حل می‌شود. راهنمایی برای مؤسسه هم هزینه بر نیست اما جلوی هزینه زیاد برای یک بیمار را می‌گیرد.

مدیر اجرایی مؤسسه خیریه امدادگران عاشورای خراسان رضوی در خصوص سایر فعالیت‌های این مؤسسه خیریه نیز می‌افزاید: ما افراد خیر دیگری را هم داریم که از مبلغ ۱۰ الی ۳۰۰ هزار تومان درماه برای کمک به این بیماران می‌پردازند که البته این کمک مالی در راستای تأمین برخی نیازهای همین بیماران مراجعه کننده به ما انجام می‌شود.

 وی درادامه اذعان می‌دارد: برای مثال گاهی اوقات ما با خرید داروهای خاص برای برخی بیماران مان مواجه ایم که داروخانه‌هایی که با ما همکاری دارند و به صورت رایگان به بیماران دارو را می‌دهند، ممکن است آن دارو را نداشته باشند ازاین روما باید دارو را از داروخانه‌های دیگرخریداری کنیم که هزینه آن را از کمک مالی همین خیرین تهیه می‌کنیم. همچنین گاهی نیز سبد غذایی برای بیماران خاص مان نیز از همین مبالغ تهیه و اهدا می‌کنیم.

این در حالی است که بخشی ازهزینه‌ها را نیزاز طریق صندوق‌هایی که در درمانگاه‌های بسیج، سپاه یا تأمین اجتماعی گذاشته شده، تأمین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.