روسای پارلمان های عربی به خاطر تصویب قانون مشروعیت بخشی به شهرک های صهیونیست نشین و غصب اراضی فلسطینیان و نیز نهادینه کردن شهرک سازی ها در این مناطق خواستار تحریم کنیست رژیم صهیونیستی شدند.

روسای پارلمان های عربی خواستار تحریم کنیست رژیم صهیونیستی شدند

به گزارش "قدس آنلاین"؛  روسای پارلمان های عربی از اتحادیه ها و جمعیت های پارلمانی منطقه ای و فرامنطقه ای و در راس آنها اتحاد بین المجالس بین المللی خواستند که به خاطر تصویب قانون مشروعیت بخشی به شهرک های صهیونیست نشین و غصب اراضی فلسطینیان و نیز نهادینه کردن شهرک سازی در این مناطق، عضویت کنیست صهیونیستی را در نهادها و موسسات زیرمجموعه خود به حالت تعلیق درآورند.
برخی منابع مصری در این باره گفتند که روسای پارلمان های عربی تصویب این قانون و دیگر قوانین نژاد پرستانه توسط کنیست صهیونیستی را نقض آشکار قوانین بین المللی و منشورها و اصول و اهدافی دانستند که این اتحادیه های پارلمانی در راستای تحقق آنها تشکیل شده اند.
روسای این پارلمان ها دیروز در بیانیه پایانی دومین کنفرانس خود در قاهره که با مشارکت هیات شورای ملی فلسطین به ریاست 'سلیم زعنون' رئیس این شورا برگزار شد، تصویب قانون اخیر مشروعیت بخشی به شهرک های صهیونیستی و غصب اراضی فلسطینیان و نیز مشروعیت بخشی به شهرک های غیر قانونی را محکوم کردند و آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل دانستند و تاکید کردند که تصویب این قانون، اقدامی خطرناک در راستای تضعیف اجماع بین المللی درباره عدم مشروعیت اشکال مختلف شهرک سازی رژیم صهیونیستی است.
آنها از کشورهای جهان خواستند که مخالفت خود را با این قانون اعلام نموده و آن را محکوم کنند.
روسای پارلمان های عربی در این بیانیه همچنین خواستار مقابله با تمامی طرح ها و سیاست ها و پروژه های شهرک سازی در شهر قدس و ایستادگی در برابر تلاش های هر کدام از طرف های بین المللی برای انتقال سفارت هایشان به قدس شریف و در راس آنها مواضع و تهدیدات دولت جدید آمریکا در این زمینه شدند.
آنها ضمن تاکید بر پایبندی خود به تداوم طرح مساله فلسطین و حق مشروع ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خود، در محافل و کنفرانس ها و همایش های پارلمانی منطقه ای و بین المللی به منظور جلب حمایت از خواسته ها و نیازهای ملت فلسطین، اعلام کردند که این راه تا بسیج افکار عمومی پارلمان های بین المللی در راستای حمایت از حقوق غیر قابل تصرف ملت فلسطین و حمایت از روند سازش از طریق تلاش های عملی مستقیم ادامه خواهد یافت.
در بیانیه پایانی اجلاس روسای پارلمان های عربی ضمن تاکید بر محوریت مساله فلسطین در جهان عرب، از دولت های عربی خواسته شده که مصوبات این پارلمان و کنفرانس اول روسای پارلمان های عربی درباره مساله فلسطین را که در ماه فوریه سال 2016 برگزار شد، به مرحله اجرا درآورند.
در این بیانیه همچنین رژیم صهیونیستی مسئول شکست روند سازش معرفی شده و آمده است که صلح و سازش بدون دستیابی ملت فلسطین به کشور مستقل فلسطینی در مرزهای سال 1967 و به پایتختی قدس شرقی و حل مساله آوارگان محقق نخواهد گشت.
روسای پارلمان های عربی همچنین از قطعنامه 2334 شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی های رژیم صهیونیستی و غیر قانونی اعلام کردن تمامی شهرک ها تاکید نموده و اعلام کردند که این شهرک سازی ها باعث تضعیف راهکار تشکیل دو کشور می شود و اقدامی در حد جنایت جنگی به شمار می رود.
سلیم زعنون رئیس شورای ملی فلسطین نیز در پایان این کنفرانس از تصمیمات و توصیه های این اجلاس تمجید کرد و از اجلاس آتی سران کشورهای عربی در اردن خواست که در راستای کمک به ایستادگی ملت فلسطین در سرزمین خود و مقابله با جنگ تمام عیار رژیم صهیونیستی علیه آن، از این تصمیمات حمایت کند.
بیانیه پایانی اجلاس روسای پارلمان های عربی به همراه برخی تصمیمات و توصیه های مربوط به تمامی مسائل و تحولات جهان عرب به تصویب و امضای شرکت کنندگان در این اجلاس رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.