وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهارتی موشک‌های بالستیک ایران را بزرگترین تهدید برای رژیم صهیونیستی دانست.

لیبرمن: بزرگترین تهدید برای اسرائیل، ایران، ایران و ایران با موشک‌های بالستیک است

به گزارش "قدس آنلاین"؛ به نوشته «تایمز آو اسرائیل»، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به گفتگوی آتی نتانیاهو و ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: چالشی که اسرائیل از سوی ایران با آن رو به روست، باید در راس دستور کار این گفتگوها باشد.

به نوشته این روزنامه، وی در مصاحبه با شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «بزرگترین تهدید برای اسرائیل، ایران است، ایران، ایران. ایرانی با سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک؛ ایرانی که سالانه با یک میلیارد دلار پول حزب‌الله را (در لبنان) حمایت مالی می کند، و همه سلاح ها و مشاوران نظامی آن را تامین می کند؛ ایرانی که حماس و جهاد اسلامی را (در غزه) تقویت می کند.» 
وی در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت علاقه‌مند است ببیند که همه شهروندان «فلسطینی» در فلسطین اشغالی، به سرزمین های فلسطینی منتقل شوند و شهروند آنجا شوند، و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر در دیدار روز چهارشنبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا باید هماهنگی هایی برای گسترش دامنه حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش هایی از کرانه باختری انجام دهد. 
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤالی درباره راه حل تشکیل دو کشور مستقل (اسرائیل و فلسطین) و برنامه سیاسی خود گفت نگرانی اصلی وی در مورد حل مناقشه با فلسطینی‌ها، تضمین حفظ «اسرائیل» به عنوان یک کشور «یهودی» است. لیبرمن مدعی شد: «من خواهان  کشوری یهودی هستم. درست همانطور که فلسطینی ها خواهان یک کشور فلسطینی متجانس بدون وجود حتی یک یهودی در آن هستند، من نیز، بیش و پیش از همه، خواستار یک کشور (اسرائیل) هستم که تا حد ممکن یهودی باشد.» 
وی با تاکید بر اعتقاد دیرینه خود مبنی بر اینکه معادله «زمین برای صلح» شکست خورده است و یک اشتباه بزرگ است، گفت چیزی که برای سازش اسرائیل و فلسطین لازم است، «تبادل ارضی و جمعیت های» آنهاست. (اندکی بیش از یک پنجم جمعیت 8 میلیون و 600 هزار نفری فلسطین اشغالی، عرب هستند.) 
لیبرمن در اظهاراتی عوام‌فریبانه گفت: «می خواهم از همه فلسطینی‌هایی که اینجا در داخل مرز های قبل از سال 1967 (اسرائیل) زندگی می کنند، جدا شویم. با دعای خیر (برای آن‌ها) می گویم که: شما فلسطینی هستید و باید بروید (و تحت حکومت محمود عباس ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی زندگی کنید.) شما شهروندان تشکیلات فلسطینی خواهید بود. او به شما حقوق بیکاری، مزایای بیمه و حقوق و مزایای دیگر خواهد داد.» 
با وجود این، لیبرمن، رهبر حزب «اسرائیل خانه ماست»، بر خلاف رقبای ائتلافی خود از حزب «خانه یهود» که از الحاق یک جانبه شهرک های صهیونیست‌نشین و دیگر بخش های کرانه باختری (به فلسطین اشغالی) حمایت می کنند، از نتانیاهو خواست تا با دولت ترامپ بر سر موضوع حاکمیت رژیم صهیونیستی بر یهودیه و سامریه «توافق» کند. 
وی گفت: «توانایی اسرائیل برای اعمال کنترل دائم بر این مناطق بستگی به قانون اسرائیل ندارد، بلکه وابسته به توافق با آمریکاست». لیبرمن هشدار داد اقدام غیرهماهنگ رژیم صهیونیستی ممکن است درست مانند بحث های قبلی که با دولت اوباما بروز کرد، به بروز بحث و مشاجره بر سر شهرک سازی ها با دولت جدید منجر شود. 
وی در عین حال با افتخار به موافقت اخیر با احداث پنج هزار و 500 واحد مسکونی غیرقانونی جدید که 65 درصد آنها برای احداث فوری است- اشاره کرد و گفت: «امکان تغییر این روند وجود ندارد. نمی توان از (احداث این خانه‌ها) جلوگیری کرد.» 
این روزنامه افزود: ترامپ در مصاحبه با روزنامه اسرائیل هیوم که روز جمعه منتشر شد، با ابراز تردید شدید درباره شهرک‌سازی ها، حق اسرائیل را متزلزل کرد. ترامپ بیستم ژانویه در این مصاحبه -که نخستین مصاحبه وی با رسانه های اسرائیلی از زمان ادای سوگند به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا بود- اعلام کرد: «هر بار که شما زمین هایی را برای شهرک سازی تصرف می کنید، زمین کمتری باقی می ماند. ... من کسی نیستم که باور داشته باشد ادامه این شهرک‌سازی ها چیز خوبی برای صلح است.» 
لیبرمن که خودش یکی از ساکنان شهرک «نوکدیم»، واقع در جنوب شرقی بیت المقدس است، گفت قانونی که به تازگی تصویب شده است، و او مخالف آن بود، ولی مجبور شد به خاطر مقررات ائتلاف از آن حمایت کند، «به ضرر شهرک‌سازی هاست.»
وی پیشتر گفته بود که «صد در صد» دادگاه عالی رژیم صهیونیستی درخواست تجدیدنظر در این قانون را رد خواهد کرد. هدف از این طرح، قانونی دانستن شهرک‌هایی است که پیش از این در املاک شخصی فلسطینی ها احداث شده است. وی روز شنبه گفت: «این قانون ساکنان یهودیه و سامریه را به اشتباه می‌اندازد.»
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.