تربت جام ـ عضو تفحص سیره شهدای (قم) خطاب به طلاب بسیجی حوزه علمیه تربت‌جام در تربیت جوانان گفت: حوزه‌های علمیه باید الگوی تربیتی باشند و جوانانی حماسی، فاطمی، جهادی و حسینی پرورش دهند.

شهدای روحانی نور علم و جهاد را باهم تلفیق کردند

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام صادقی عضو تفحص سیره شهدای (قم) با تجلیل از مقام والای شهدای حرم گفت: حضور در محفل شهدا و تنفس در این فضای معنوی سعادتی بس بزرگ که از جانب خدا برای دلدادگان و عاشقان راه ایثار و شهادت نصیب گشته است.

وی بیان داشت: بهترین چیزی که خداوند به انسان اعطاءمی‌کند مقام بالای شهادت و بهترین درخواست بنده از خداوند طلب شهادت است.

یادگار دفاع مقدس با ترسیم جایگاه رفیع شهدا و 8 شهید روحانی و طلبه این شهرستان یادآور شد: شهدای روحانی نور علم و جهاد را باهم تلفیق کردند و با انتخاب آگاهانه رساله عملیه را در میدان نبرد، عملی نمودند.

حجت‌الاسلام صادقی خطاب به طلاب در تربیت جوانان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید الگوی تربیتی باشند و جوانان حماسی، فاطمی، جهادی و حسینی پرورش دهند و تبلیغ دین را نباید وابسته به دنیا و پول کند.

درخور ذکر است؛ در خاتمه این یادواره با اجرای همزمان مرثیه‌سرایی و نوای قرآنی تشییع نمادین «سید حکیم» انجام شد که حال و هوای خاصی به این محفل بخشید و سپس از خانواده شهدای روحانی، شهید حسینی و قاری موفق و بین‌المللی شهرستان استاد حامد علیزاده تجلیل شد.

گفتنی است؛ یادواره سردار شهید مدافع حرم «سید محمدحسن حسینی» بانام جهادی «سید حکیم» و هشت شهید روحانی تربت‌جام همزمان با ایام فاطمیه صبح امروز با حضور مسئولان اجرایی، نیروهای انتظامی، نظامی، طلاب، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم به همت حوزه خاتم‌المرسلین (ص) و پایگاه بسیج طلاب در مسجد وحوزه علمیه مهدیه این شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.