۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
کد خبر: 503227

فرماندهی اتاق عملیات نیروهای دمکراتیک کرد سوریه موسوم به 'خشم فرات' مدعی شد که این نیروها 700 کیلومتر از حومه شمال شرقی استان رقه را آزاد کردند.

آزادی 700 کیلومتر از شمال رقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، نیروهای کرد وعرب که ازسوی آمریکا پشتیبانی می شوند درادامه پیشروی به سوی شهر رقه پایگاه گروه تروریستی و تکفیری داعش در سوریه موفق شده اند 700 کیلومتر از حومه شمال شرقی استان رقه را آزاد کنند.

اتاق عملیات نیروهای دمکراتیک کرد 'خشم فرات' اعلام کرد که مرحله سوم عملیات این نیروها با توجه به نقشه موفقیت آمیز پیش رفته و نیروهای کرد خطوط دفاعی داعش را در جبهه شمال شرق شهر رقه با پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی درهم شکستند.

ائتلاف کردی -عربی شبه نظامیان سوری روز شنبه گذشته از آغاز مرحله جدیدی ازعملیات آزادسازی شهر رقه از اشغال گروه تروریستی داعش خبر دادند.

سخنگوی نیروهای دمکراتیک کرد سوریه به تازگی اعلام کرد که آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ سلاح های نظامی بیشتر و پیشرفته تری در اختیار این نیروها قرار داده است.

ترکیه که یکی از هم پیمانان آمریکا در منطقه است به شدت با حمایت واشنگتن از شبه نظامیان کرد سوریه مخالف است. آنکارا این شبه نظامیان را شاخه ای از حزب ممنوعه کارگران کردستان (پ ک ک) می داند که در فهرست سازمان های تروریستی ترکیه قرار دارد.

به گفته ائتلاف نیروهای دمکراتیک سوریه، حدود 30 هزار نفر در عملیات رقه که 'خشم فرات' نام گرفته است، مشارکت دارند.

براساس اظهارات یک منبع مطلع در نیروهای دمکراتیک سوریه، حدود 50 مشاور نظامی آمریکایی نیز در عملیات مذکور همکاری می کنند.

عملیات نیروهای دمکراتیک سوریه در 6 نوامبر (16 آبان) آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.