بجنورد- رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان شمالی بر تدوین سند چشم‌انداز ١٠ ساله فعالیت‌های قرآنی در استان تاکید کرد.

سند چشم انداز ده ساله فعالیت های قرآنی تدوین شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، افزود: قرار گرفتن در فضای قرآنی و دور هم جمع شدن به نام قرآن سازنده بوده و دارای ارزش است.

وی با بیان اینکه باید نهضت رویکرد قرآنی در کشور تقویت شود، گفت: هر اندازه در زمینهٔ قرآن سرمایه‌گذاری کنیم بازدهی و سوددهی چند برابری خواهیم داشت و جامعه ما به همان میزان غنی‌سازی می‌شوند.

وی با تأکید بر تقویت حرکت شتابنده رویکرد قرآنی در جامعه اسلامی، افزود: لازم است فرهنگ قرآنی و فضای قرآنی بیش از پیش در جامعه تقویت شود؛ زیرا اگر فضای جامعه به سمت قرآن هدایت شود بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه قرآن محور فردسازی و جامعه‌سازی است، افزود: آموزه‌های قرآنی تربیت به معنای فردسازی و سیاست به معنای جامعه‌ سازی است که اگر به آن توجه کنیم در دو بعد فردی و اجتماعی به تعالی می‌رسیم.

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه باید کاری کنیم که در پرتو قرآن زندگی متعالی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این راستا باید هم درزمینهٔ فردی زندگی قرآنی داشته باشیم و هم جامعه حیات طیبه قرآنی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین با اشاره به ضرورت بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت خیران در فعالیت‌ های قرآنی، اظهار کرد: سرمایه‌ گذاری در زمینهٔ قرآن از ضروریات است؛ به همین دلیل باید فرهنگ وقف قرآنی در جامعه تقویت شود.

آیت الله یعقوبی اضافه کرد: باید نهضت رویکرد قرآنی در جامعه به‌عنوان یک فرهنگ نهادینه، خیران قرآنی شناسایی و تشویق شده و در راستای وقف قرآنی تلاش شود.

دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی  هم در این نشست با اشاره به اینکه اکنون غالب فعالیت‌های قرآنی با عاملیت نهادها و دستگاه‌های دولتی و حکومتی برگزار می‌شود، بر تقویت و حمایت از فعالیت‌های قرآنی مردم‌ محور در جامعه تأکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، شناسایی و حمایت از مؤسسات قرآنی مردمی را لازمه تحقق این مهم دانست و افزود: این مؤسسات با هزینه‌های بسیار کم خروجی بالایی دارند؛ به همین دلیل تقویت بیش از پیش این مراکز ضروری است.

حسین فرخنده خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی قرآنی و جهت‌دهی آنها می‌تواند به توسعه و گسترش بیشتر و مؤثرتر فعالیت‌های قرآنی در جامعه بیانجامد که رویکرد شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان هم همین مسأله است.

وی در ادامه با یادآوری نقشه پایش فعالیت‌های قرآنی در سطح استان، ادامه داد: با توجه به نیازسنجی صورت گرفته، طرح‌های مختلف قرآنی در کمیته‌های علمی و مشورتی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی مطرح و بررسی می‌شوند.

وی با اشاره به ارسال طرح مختلف به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سه طرح حلقه‌های قرآنی دانش ‌آموزی، دوره تربیت مفسر قرآن کریم و تولید انیمیشن و فیلم قرآنی  در کمیته علمی  مشورتی شورا بعد از بررسی مصوب شد.

گفتنی است، در این نشست اعضای شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی در مورد سه طرح مذکور به بحث و تبادل نظر پرداخته و راهکارهای اجرایی شدن این طرح‌ها را بررسی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.