مشهد- مدیر مکتب نرجس(س) مشهد با اشاره به اینکه بالاترین ضربه به بانوان این تفکر است که مردان را کنار آنان گذاشته و در مقام مقایسه برآیند بیان کرد: در دنیای امروز معیار و ملاک برای تعیین توانمندی و قدرت بانوان تشبیه آنها به مردان است در حالی که منطق اسلام در این مسأله درست عکس این قضیه است.

بالاترین ضربه به بانوان مقایسه آنان با مردان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، منور شایسته خوی ظهر دوشنبه در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) در مکتب نرجس(س) با اشاره به مسأله حقوق و شخصیت بانوان در دنیای امروز اظهار کرد: اسلام مرد را ملاک شخصیت بانوان ندانسته و در عرصه های مختلف اجتماعی و پیوندهای ارتباطی حقوق هر یک را در جایگاه مستقل خود بررسی کرده است.

وی افزود: مقایسه قدرت و توانمندی بانوان و مردان در عرصه های مختلف برگرفته از اندیشه انحرافی فمینیسم است که به طور ناخودآگاه فضای فکری و اندیشه ای جامعه را هم پرکرده است و این بینش خلاف دین و قرآن است.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در رسالتهای اجتماعی جایگاههایی داریم که جایگاه بانوان از جمله آنان است، همینطور در برخی مدیریت های اجتماعی و در عرصه تعلیم و تربیت به علت وجود ابزار عواطف، زنها قوی تر عمل می کنند.

وی با اشاره به اینکه در اندیشه اسلامی رفت و آمد بانوان در مشاغل اجتماعی و ارتباط آنان با مردان فسادزا است، گفت: محور فعالیت بانوان رسالت انسان سازی او در کانون خانواده است و نباید خانواده در حاشیه قرار گیرد. نقطه شهامت و شجاعت یک زن در خانه بوسیله همسر ساخته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.