مشهد- مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی گفت:رسانه‌ها زمانی می‌توانند زبان گویای جامعه باشند که آزادی عقیده و بیان داشته باشند.

رسانه‌ها باید آزادی بیان داشته باشند/تغییر اساسنامه خانه‌مطبوعات توسط ارشاد جای سوال دارد

به گزارش قدس انلاین، عباس محمدیان درجمع نخبگان رسانه ای و شورای سیاستگذاران رسانه‌ها افزود: رسانه‌ها همواره به عنوان رکن چهارم دموکراسی و انعکاس دهنده صدای مردم و جامعه مطرح بوده و هست و اگر اقدامی این جایگاه را خدشه دار کند بروکراسی جایگاه دموکراسی را خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: رسانه‌ها زمانی می‌توانند زبان گویای جامعه باشند که آزادی عقیده و بیان وعمل داشته باشند.

وی ادامه داد: خانه مطبوعات یکی از مکان‌های امن و مرجع اصحاب رسانه در سال‌های اخیر معرفی شده که فعالیت‌های متنوعی را تجربه کرده و با فراز و فرودهایی جایگاهی را بین خبرنگاران و اصحاب قلم ایجاد کرده است.

مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: تغییر اساسنامه خانه‌های مطبوعات توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نام اصلاح اساسنامه آن هم در زمانی که چند ماهی به پایان کار دولت نمانده علامت سوال بزرگی را در اذهان ایجاد کرده است.

وی با طرح این پرسش که  آیا در طول بیش از سه سال قبل وزارت ارشاد توجهی به اشکال‌های اساسنامه نداشته است، گفت: آیا تاکنون این جایگاه مهم موضوعیتی برای مسؤولان این وزارتخانه نداشته است؟

وی گفت: تأکید به این مهم ضروری است که اگر اصحاب رسانه جایگاه خود را درک کنند و توجه آنان از این موضوع منحرف شود، افراد مجموعه‌هایی خارج از دایره خودشان برایشان تصمیم خواهند گرفت و آنان را تحت سیطره خود قرار خواهند داد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.