گناباد-رییس مرکز رشد فناوری گناباد گفت : ماموریت اصلی مراکز رشد فناوری برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

ماموریت اصلی مراکز رشد فناوری برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه است

به گزارش قدس انلاین، رییس مرکز رشد فناوری شهرستان گنابادشامگاه دوشنبه در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران شهرستان گفت: خروجی دانشگاهها علم است و لازمه صنایع فناوری است، و مراکز رشد، مهارتهای تبدیل علم به فناوری را به دانشجویان می آموزد تا آنها بتوانند با تجاری سازی ایده های دانش بنیان خود وارد چرخه صنعت شوند. بنابراین میتوان گفت که ماموریت اصلی مراکز رشد فناوری تحقق بخشیدن به شعار ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

علیرضا جاوید عربشاهی گفت: دو طرح اساسی کاهش شوری و سختی آبهای کشاورزی و شناسایی و کنترل کانونهای خیزش ریزگردها در دستور کار قرارگرفته و تا کنون درحدو ۱۱ جلسه کارشناسی با حضور مسئولان و ادارات ذیربط برگزار شده است.

وی افزود:تا کنون ۵۲ شرکت شرکت در این مرکز پذیرش شده و حدود ۱۰ رشد از این تعداد رشد یافته و مستقل شده اند و مابقی تحت حمایت مرکز رشد هستند.

عربشاهی خاطرنشان کرد براساس آمارهای اعلام شده، آمار بیکارانی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، در حدود ۱۰ برابر کسانی است که تحصیلات آکادمیک ندارند، به همین منظور مرکز رشد فناوری گناباد سامانه ای برای شناسایی فارغ التحصیلان متقاضی کار راه اندازی کرده و تعدادی از آنها نیز توسط شرکتهای دانش بنیان تحت پوشش مرکز رشد جذب بازار کار شده اند.

در این نشست همچنین تفاهم نامه همکاری بین مرکز رشد فناوری گناباد و دانشگاه علمی - کاربردی کاخک به امضا رسید که به موجب این قرارداد، دفتر نمایندگی رشد فناوری بخش کاخک در محل آن دانشگاه راه اندازی خواهد شد.

در پایان نیز خبرنگاران بدون اطلاع قبلی در محل یکی از شرکتهای دانش بنیان مستقر در مرکز رشد حاضر و از بخشهای مختلف کارگاهی آن شرکت بازدید و با روند کار آشنا شدند.

مدیر این شرکت دانش بنیان گفت در حال حاضر مشغول تولید چراغهای هوشمند ی هستیم که مصرف برق ادرات، کارخانجات و منازل را تا ۷۰درصد کاهش می دهد. تولید دستگاه کنترل هوشمند خودرو نیز از جمله تولیدات این شرکت است که مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

هادی زنده با گلایه از مسئولان گمرک گفت: یک محموله اقلام وارداتی اولیه او علیرغم داشتن مجوز از سازمان تنظیم مقررات رادیویی و دستور مستقیم معاونت محترم ریاست جمهوری، حدود ۹۰ روز است که بدلایل نامعلوم بلاتکلیف مانده است.

این جوان کار آفرین از برخی مسئولان گناباد نیز گلایه مند است وگفت: مسئولان یکی از ابنیه بزرگ در حال احداث شهرستان حاضر به انعقاد قرارداد با او نشده اند، این در حالی است که همواره شعار حمایت از تولید ملی میدهیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.