تبریز- به دنبال ایجاد کمپین «ما کفش ایرانی میفروشیم» در تبریز، مردم نیز با استقبال از این اقدام بازاریان به کمپین «من کفش ایرانی می خرم» پیوستند.

«من کفش ایرانی می خرم»؛ الگوی حمایت از تولید ملی

به گزارش قدس آنلاین، در راستای کمک به تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی، مردم تبریز تصمیم گرفتند با خرید کالای ایرانی به شکوفایی اقتصاد استان و رونق بازار واحدهای تولیدی کمک کنند.

حدود سه هفته پیش بود که بازرسان اتحادیه با حضور در بازار تبریز و شناسایی فروشندگانی که فقط کفش ایرانی می‌فروختند تابلوهایی با مضمون «با افتخار کالای ایرانی می‌فروشم» را از طرف اتحادیه در این مراکز نصب کردند و باتوجه به استقبال بی نظیر شهروندان و خریداران از این طرح، تعداد دیگری از بازاریان که کفش خارجی می‌فروختند با خارج کردن اجناس خارجی از مغازه‌شان تصمیم گرفتند از تولید ایرانی حمایت کنند. به‌طوری که از آن موقع تاکنون بیش از ۵۰۰ واحد فروش اقدام به نصب تابلو و عرضه کفش تولید ایرانی و تبریزی کردند.

حرکت خودجوش مردم تبریز در خرید و فروش کفش ایرانی می‌تواند الگویی برای سایر کالاهای تولید داخلی و سایر اتحادیه‌ها جهت فروش تولیدات داخلی خود باشد. چرا که تنها راه مقابله با کالاهای قاچاق و اجناسی که می‌توانیم در داخل مشابه آن را تولید کنیم انجام چنین اقدامات مردمی به جای محور قراردادن مبارزه فیزیکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.