رشتخوار- عضو شورای اسلامی بخش جنگل با اشاره به صدور مجوز راه اندازی نمایندگی آموزش و پرورش در شهر جنگل خواستار تحقق وعده وزیر در این زمینه شد.

وعده وزیر آموزش و پرورش برای  ایجاد نمایندگی در جنگل محقق نشده است

 به گزارش قدس آنلاین روز سه شنبه، هادی شاد فر در حاشیه مراسم کلنگ زنی و افتتاح مدارس در بخش جنگل که با حضور مسئولان اجرایی رشتخوار و استان برگزار شد، گفت: از وعده وزیر ۴ سال است که می گذرد و لی هنوز نمایندگی آموزش و پرورش در بخش جنگل که سه هزار دانش آموز و حدو د۴۰۰ فرهنگی دارد تحقق نیافته است.

وی  با تقدیر از حضور خیرین مدرسه ساز در بخش جنگل شهرستان رشتخوار گفت: به‌دلیل انبوه جمعیت دانش‌آموزی، معضل کمبود فضای آموزشی همواره در بخش جنگل وجود داشته و دارد.

شادفر گفت: نبود دبیرستان دخترانه در بسیاری از مناطق روستایی بخش جنگل باعث ترک تحصیل دختران  بخش شده و البته حضور خیرین در این بخش در دو ساله اخیر  با احداث چند دبیرستان در مرکز شهر  و تعدادی از روستاهای منطقه جنگل تقربیا  این معظل را کاهش داده که البته هنوز مشکل  وجود دارد.

 وی با اشاره به بحث فرسودگی مدارس و کمبود فضاهای آموزشی در جنگل، گفت:  علیرغم بهسازی بیشتر مدارس بخش تعدادی از مدارس موجود بخش جنگل  فرسوده و از رده خارج هستند که باید مورد بازسازی قرار گیرند.

شاد فر خواستار تامین  امکانات و تجهیزات برای  مدارس  جنگل شد و گفت:  سیستم گرمایشی و سرمایشی وهوشمندسازی مدارس، باید در این بخش مورد توجه مسئولان و کمک خیرین قرار گیرد.

وی با اشاره به  اهمیت توجه به نظام تعلیم و تربیت حضور خیرین برای رفع بخشی از کمبودها و نیازهای بر زمین مانده حوزه آموزش و پرورش رشتخوار را فرصت مغتنمی شمرد و گفت: خیرین بازوی توانمند آموزش و پرورش در مناطق محرومند.

وی خواستار افزایش اعتبارات  حوزه آموزش و پرورش رشتخوار  شد و گفت: اعتبارات موجود پاسخگوی تمام نیازهای نظام تعلیم و ترتیب این شهرستان نیست.

به گفته وی رشتخوار ۱۳ هزار دانش آموز و ۲۸۰ آموزشگاه داردکه۲۷  مدرسه آن فرسوده است و حتی برخی از آنها  بیش از یک قرن عمر دارد که همت مجمع خیر ین مدرسه ساز و وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان در حوزه آموزش و تحقیقات مجلس را برای بهبود می طلبد.

وی به کمبود نیروی انسانی، تجهیزات آموزشی و پرورشی، آزمایشگاهی، کارگاهی و خوابگاهی در مدارس و هنرستان این بخش هم اشاره کرد و خواستار رفع مشکلات شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.