بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه حضور جدی و مستمر روحانیان در روستاها برای توجه بیشتر به مسائل دینی، آموزش و تبیین ارزش‎های اسلامی است، گفت:در حال حاضر ۱۵۰ خانه عالم در روستاهای خراسان شمالی فعالیت می کنند.

 ۱۵۰ خانه عالم در روستاهای خراسان شمالی ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی خادمی اظهار داشت: خانه‌های عالم با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و جلوگیری از بروز و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستاهای پرجمعیت تأسیس می‌شوند و زیر پوشش قرار دادن اقشار روستایی برای استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی روحانیان از جمله اهداف تأسیس این خانه‌ها بود، بر همین اساس خالی ماندن این مکان‌ها قابل‌قبول نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۵۰ خانه عالم در روستاهای استان ساخته‌شده و روحانی مبلغ یا طرح هجرت در این روستاها مستقر شده است ادامه داد: حضور روحانیت در روستاها علاوهبر ترویج فرهنگ دینی موجب همکاری و همیاری در راستای توسعه روستاها می‌شود.

وی با بیان اینکه از حضور روحانیان در خانه‌های عالم در روستاها استقبال می‌شود و طرح‌های تشویقی نیز برای آنان در نظر گرفته می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه چند باب از خانه‌های عالم خالی مانده است که بر اساس تفاهم انجام‌شده با دانشگاه علوم پزشکی استان، این خانه‌ها به مراکز بهداشت استان واگذار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.