کرمان - فرماندار بافت از اعزام اکیپ های مختلف در روستاها و امداد رسانی خبر داد و گفت: خوشبختانه تمامی اعضاء ستاد بحران و نیروهای امدادی در منطقه در حال آماده باش هستتند.

 ۵۰ روستای شهرستان بافت در سیلاب گرفتار شدند

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار بافت در جلسه اضطراری ستاد بحران شهرستان بافت با بیان این خبر گفت: مردم روستاهای بیدشک مرکزی ،چشمه سبز ،خافکوئیه و بیدشک خبر به طور کامل ارتباطشان قطع شده و امکان امدادرسانی وجود ندارد .

حمزه جواران افزود: به دلیل شرایط نامساعد جوی و نبود جاده ارتباطی مناسب امکان امداد رسانی به این روستاها وجود ندارد .

وی از گرفتار شدن ۳۰۰ خانوار عشایر در مناطق آب گنده ،دره پهن و خبر نیز خبر داد و افزود: وسایل گرمایشی ،چادر و آذوقه دام نیاز اساسی این خانوارهاست .

وی از تخریب ۶۰ تا ۷۰ در صدی محورهای ارتباطی روستاهای شهرستان نیز خبر داد و افزود :روستاهای انجرک ،خافکوئیه ،بیدشک مرکزی و بیدشک خبر ،تاج آباد ،زمان اباد ،چشمه سبز ،جمیل آباد ،گوشک و پیر در وضعیت بحرانی هستند.

فرماندار بافت از تخریب۵۰ منزل مسکونی در بخش مرکزی و بزنجان و روستاهای تابعه نیز ا ز ۲۰ تا ۳۰ درصد ،تخریب ۵مورد دیوار در سطح شهر ،تخریب سالن ورزشی کشتی در مرکز شهر ،تخریب اولیه ۱۰حلقه قنات و ۲۵ کانال آبرسانی کشاورزی ،تخریب شبکه برق ۵روستا و تعویض ۸تیربرق در مسیرهای جدید ،تخریب بخشی از محور اصلی بافت کرمان به علت ریزش کوه و تلف شدن ۸ راس دام درروستای جمیل آبادتا کنون در شهرستان خبر داد .

فرماندار بافت از اعزام اکیپ های مختلف در روستاها و امداد رسانی نیز خبر داد و گفت ،خوشبختانه تمامی اعضاء ستاد بحران و نیروهای امدادی در منطقه در حال آماده باش هستتند .

وی نیاز ضروری شهرستان را به اقلام چادر،پتو ،نایلون و کنسرو جات و مواد غذایی و خوراکی و گرمایشی در حال حاضر ضروری دانست و افزود: شناخت و تشخیص مناطق در محاصره سیل ،موارد اضطراری و پیشگیری از بروز حوادث تخریبی و جانی از اولویت های ستاد بحران شهرستان در حال حاضر است.

وی از توزیع ۶۹۰کیلو گرم نایلون تا کنون در شهرستان خبر داد و گفت بیشترین نیاز مردم درروستاا به دلیل عدم استحکام بناهای ساختمانی به نایلون است.

فرماندار بافت گفت: مکانهای تعیین شده ای در شهر برای اسکان اضطراری نیز در صورت وقوع حوادث بیشتر احتمالی در نظر گرفته شده است.

همچنین با افزایش حجم ذخیره آب سد بافت ورود ۲۵هزار لیتردر ثانیه به این سد از کشاورزان ،ساکنین و روستاهای پایین دست سد بافت و پنج سد خاکی شهرستان در مناطق آهوئیه ،ادرنجان ،هنزا ،انجرک و زردشت خواسته شده است به دلیل تخلیه احتمالی وبازشدن دریچه های این سدها در مسیر این رودخانه ها از توقف و تردد جدا خودداری نمایند .

اکنون ۴۶۵ خانوار در روستاهای خافکوئیه ،بیدشک مرکزی ،بیدشک خبر ،چشمه سبز ،دره پهن و گوشکو خانوارهای عشایری منطقه خبر و آب گنده با مشکل جدی روبرو هستند و درروستای خافکوئیه نیز برق قطع و امدادرسانی به خانوارها امکان پذیر نیست .بارش باران و برف در شهرستان بافت که از دوروز گذشته اغاز شده همچنان ادامه دارد.

 همچنین اعلام شد برآورد خسارات در روزهای آینده اعلام میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.