یاسوج- سرافراز اردشیری، عضو شورای شهر یاسوج در جمع خبرنگاران در سخنانی منتقدانه بر عملکرد شهرداری یاسوج چوب حراج زد.

عضو شورای شهر یاسوج به عملکرد شورا و شهرداری چوب حراج زد

به گزارش قدس آنلاین، اردشیری به عنوان یکی از منتقدان شهری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته می شود.

او که معتقد است صحبت هایش جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی ندارد و دوره بعدی شورای شهر قصد شرکت نامزدی در این انتخابات را ندارد اخیرا صحبت هایی مبنی بر عملکرد شهردای یاسوج در جمع خبرنگاران داشته است.

او معتقد است که شهردار یاسوج و تیم مدیریتی وی گزارش های غیرواقعی به مردم ارائه می دهد و تخلفات آشکار و همچنین هزینه‌کردهای بدون حساب و کتاب و حیف و میل بیت‌المال از نمونه کارهای این تیم مدیریتی است.

وی اضافه کرد: که در این سال‌های رکود، شهرداری باید قدر پول‌هایی که از جیب مردم به دست آورده را بداند و هرطور دلش می‌خواهد هزینه نکند چرا که با شعار نمی‌شود شهر را اداره کرد.

اردشیری گفت: همچنین بر اساس قانون باید شهرداری هر ۱۵ روز یکبار گزارش بودجه خود را به اعضای شورای شهر ارائه کند ولی تاکنون حتی یکبار هم این گزارش به شورای شهر ارائه نشده است.

این عضو شورای شهر یاسوج در خصوص عوارض دریافتی از مردم گفت: بر اساس برنامه توسعه پنجم عوارضی که از مردم اخذ می‌شود به تناسب وضعیت آن‌ها، سال به سال باید کاهش یابد نه افزایش.

اردشیری گفت: شهرداری باید در مناطق محروم شهر بیشتر کار کند ولی در این چهار سال برای مناطقی چون اکبرآباد، بلکو، شهرک میلاد، جهاد، شرف‌آباد و دیگر مناطق هیچ کاری انجام نشده است.

وی گفت: عمده کارهای شهرداری یاسوج برای تبلیغات است و عمده خدمات شهر در نقاط خاصی مثل خیابان مصلی و هفت تیر که  در مرکز شهر و دید مردم هستند متمرکز می‌شوند.

عضو منتقد شورای شهر یاسوج گفت: حساب‌های بدون مجوز شهرداری در بانک‌های مختلف از دیگر مسائلی است که قابل توجه است و مهمترین جزء این حساب های بانکی زد و بند های بانک شهر بود.

وی گفت: افتتاح حساب در بانک شهر با مجوز شورا بوده ولی قرار شد که این بانک به پرسنل زحمت‌کش شهرداری تسهیلات ارزان قیمت دهد ولی اینگونه نشد و در ازای آن بستگان شهردار و عضو شورا و بستگان خود را در این بانک مشغول به کار کردند. دو پیاده‌روی جلوی شهرداری و مصلی یاسوج را نیز بدون هیچ مبنای قانونی به بانک شهر دادند فقط بخاطر استخدام چند نورچشمی. مگر تخلف چگونه باید رخ دهد؟

وی بیشترین تخلفات ساخت و ساز کشور را در شهر یاسوج می‌داند و بدتر از آن اینکه رویکرد شهرداری یاسوج بر این مبنا است که اجازه هر تخلف و ساخت و سازی را بدهند تا بعد در کمیسیون ماده ۱۰۰ آنها را جریمه کنند و درآمد به دست بیاورند، چرا که جلوی تخلفات حوزه ساخت و ساز را نمی‌گیرند.

عضو منتقد شورای شهر یاسوج به استخدام‌های بی‌ضابطه و سفارشی شهرداری هم اشاره کرد و مدعی شد آزمونی که اخیرا هم برگزار شده، سفارشی و مهندسی شده است و حتی معلوم است همان نزدیکان خودشان تبدیل وضعیت می‌شوند.

وی تخلفات حوزه نیروی انسانی شهرداری را منحصر به همین مورد ندانست و افزود: علاوه بر جابجایی مکرر کارکنان در واحدهای مختلف با هر انتقادی، متأسفانه عمده مدیران، معاونان و مسئولان واحدهای شهرداری یاسوج نیروهای شرکتی و قراردادی هستند که در تضاد آشکار با قانون هستند.

اردشیری ادامه داد: با این تخلفات آشکار واقعا جای گله از سازمان‌های نظارتی و اداره‌کل بازرسی استان است که چرا ورود نمی‌کنند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.