بجنورد- مدیر عامل جمعیت هلال احمرخراسان شمالی از استقرار بالگرد برای شرکت در حوادث جاده ای ایام نوروز ۹۶ در استان خبرداد.

بالگرد هلال احمر در حوادث جاده ای خراسان شمالی مستقر می شود

به گزارش قدس آنلاین، حسن شکوری نسب در  نخستین جلسه کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی با محوریت آمادگی طرح نوروزی گفت: با توجه به افزایش حجم ترددها در تعطیلات این ایام برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان لازم است که از نیروی انسانی مجرب وآموزش دیده، تجهیزات و امکانات مورد نیاز و برنامه ریزی درست برای جلوگیری و کمک به کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای برخوردار باشیم.

وی با بیان اینکه دستگاه های خدمات رسان از تجهیزات قوی برای خدمات رسانی برخوردار نیستند، افزود: امدادو نجات هلال احمر و اورژانس استان به لحاظ تجهیزات امداد رسانی ،آمبولانس و سایر تجهیزات  نیاز جدی به تقویت دارند.

وی در ادامه از آمادگی کامل امداد و نجات جاده ای هلال احمر استان خبر دادو گفت: امسال بالگرد هلال احمر برای انجام عملیات های هوایی در استان مسقر می شود و ۱۵ نفر که به عنوان تیم واکنش سریع آموزشهای کشوری را فرا گرفته اند، آماده شرکت در هر گونه عملیات در هر شرایطی هستند و در عملیات امداد و نجات جاده ای نوروز ۹۶  شرکت خواهند کرد.

وی همچنین با بیان اینکه جاده بجنورد به جنگل گلستان و بجنورد به سمت فاروج پُر تردد ترین مسیر و در عین حال بیشترین تصادفات و تلفات جاده ای را دارند، افزود: رانندگی درست نیاز به فرهنگ سازی دارد و ما علاوه براینکه باایمن کردن جاده ها از تلفات جلوگیری می کنیم باید فرهنگ رانندگی ایمن را نیز آموزش دهیم.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: امسال برای تمام کسانی که می خواهند در عملیات امداد و نجات جاده ای شرکت کنند آزمون علمی و عملی از آنها گرفته می شود ودر صورت قبولی در هر دو آزمون می توانند به عنوان امدادگر به عملیات های جاده ای اعزام شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.