مشهد- هواشناسی خراسان رضوی نسبت به آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها بر اثر بارش شدید برف و باران در استان هشدار داد.

احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در روزهای آینده

به گزارش قدس آنلاین، براساس اخطاریه مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از چهارشنبه تا روز یکشنبه هفته آتی این استان تحت تاثیر سامانه جوی بسیار فعال قرار می گیرد.

در فاصله زمانی پنج شنبه تا جمعه هفته جاری سامانه گرم و مرطوب جنوبی ضمن افزایش دما باعث بارش هایی به شکل رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط بارش تگرگ و وزش باد شدید می شود.

هواشناسی خراسان رضوی ضمن هشدار نسبت به امکان آب گرفتکی معابر و سیلابی شدن مسیل ها بدنبال این بارش ها تاکید کرده است بیشترین احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در فاصله زمانی پنج شنبه هفته جاری تا اواخر وقت جمعه پیش بینی شده است.

بر پایه این اخطاریه، از عصر روز جمعه هفته جاری با نفوذ سامانه سرد شمالی ضمن کاهش قابل ملاحظه دما بین ۱۲ تا ۱۵ درجه سیلسیوس در سطح استان خراسان رضوی، بارش ها در اغلب نقاط تبدیل به بارش برف و باران شده و حجم بالایی را شامل می شود.

بر این اساس احتمال اختلال در وضعیت حمل و نقل استان خراسان رضوی به علت بارش و برف باران، وزش باد، کاهش دید، کولاک برف و لغزندگی محورها در این مدت وجود دارد.

همچنین در نواحی سردسیر استان خراسان رضوی دمای حداقل شبانه تا ۱۰ درجه زیر صفر کاهش می یابد، لذا تمهیدات مدیریت تامین حامل های انرژی لازم در این مدت ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.