قوچان- رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان از حضور ۲۶۳ نفر حافظ شرکت‌کننده در مرحله کتبی آزمون تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان قوچان خبر داد.

رقابت ۲۶۳ حافظ در آزمون کتبی تربیت حافظان قرآن کریم در قوچان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حبیب فداکار ظهر پنج‌شنبه در حاشیه برگزاری مرحله کتبی آزمون تربیت حافظان قرآن کریم در جمع خبرنگاران بابیان اینکه این کلاسها توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برای چهارمین سال پیاپی در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود افزود: تاکنون حدود ۹۵ قرآن آموز حافظ در سطح شهرستان و با حضور ۸ مربی و در۱۲ کلاس، آموزش‌دیده‌اند که روستای آق کاریز با تعداد ۵۵ نفر بیشترین شرکت‌کننده را در این کلاسها داشته است.

وی با یادآوری این مطلب که این کلاسها از محل در صد فرهنگی بقاع متبرکه تأمین اعتبار می‌شود خاطرنشان کرد: در هفته گذشته آزمون به‌صورت شفاهی و امروز آزمون کتبی آن و با حضور ۲۶۳ نفر شرکت‌کننده در مصلای قبای شهرستان قوچان برگزار شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان ادامه داد: یک جزء(جزء ۳۰)، دو جزء(جزء ۳۰ و یک)، سه جزء(جزء ۳۰، اول و دوم)، جزء پنج، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن به همراه آزمون موضوعی قرآن کریم، رشته‌هایی بود که حافظان امروز به رقابت باهم پرداختند و افرادی که بتوانند در دو بخش کتبی و شفاهی حائز معدل بالای ۷۰ شوند گواهینامه رسمی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به این مطلب که ۱۲۴ نفر نیز شرکت‌کننده با ۱۵۰ موضوع در بخش موضوعی قرآن کریم در این آزمون شرکت کردند گفت: تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان بسیج و اوقاف با بیش از ۳۰۰ موضوع و ۵۰ جلسه کتابچه موضوعی انجام‌شده است تا از ظرفیت حلقه‌های صالحین نیز استفاده شود.

حجت‌الاسلام حبیب فداکار با اشاره به ثبت‌نام چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در سایت سراسری مسابقات قرآن کریم و اداره اوقاف شهرستان قوچان خاطرنشان کرد: این مسابقات نیز در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم و جشنواره قرآنی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.