دروازه‌بان اسپانیایی تیم فوتبال ماشین‌سازی به تیمی از لیگ دسته دوم این کشور پیوست، اتفاقی که واکنش ماشین‌سازان را به دنبال داشت.

دروازه‌بان ماشین‌سازی به تیمی اسپانیایی پیوست!/ واکنش ماشین‌سازان با صدرو یک بیانیه

به گزارش قدس آنلاین، مانوئل فرنادو مونیز، دروازه‌بان اسپانیایی تیم ماشین‌سازی با عقد قراردادی رسماً به یک تیم دسته دومی اسپانیایی (ماربیا) پیوست. این دروازه‌بان که به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش، بدون اطلاع ماشین‌سازان تبریز را ترک کرده، هنوز با این تیم قرارداد دارد.

ماشین‌سازان که پیش از این هم نسبت به ترک بی‌اطلاع تبریز از سوی مانوئل به فیفا شکایت کرده بودند، این‌ بار هم در واکنش به پیوستن او به این تیم اسپانیایی، بیانیه‌ صادر کردند.

در این بیانیه که در سایت رسمی باشگاه ماشین‌سازی منتشر شده، این باشگاه ضمن غیرقانونی و غیراخلاقی دانستن خروج بدون اطلاع و خودسرانه مانوئل فرناندز از تبریز و ایران ، وی را دروازه‌بان قانونی و رسمی ماشین‌سازی دانسته و تأکید کرده است که پیگیری‌های حقوقی و رسمی باشگاه در موضوع پرونده مانوئل فرناندز از طریق دو بخش مدیریت حقوقی و روابط بین‌الملل باشگاه در فیفا در جریان است.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است: پس از اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی دروازه‌بان اسپانیایی ماشین‌سازی در ترک شبانه و بی‌اطلاع تیم و عزیمت به کشورش، مدیریت حقوقی و روابط بین‌الملل باشگاه پیگیری‌های لازم در خصوص بررسی موضوع را آغاز و مذاکرات اولیه را برای بازگرداندن این دروازه‌بان در دستور کار قرار داد که در نهایت پس از عدم تمکین مانوئل به درخواست منطقی و قانونی باشگاه، مستندات و مدارک موجود تدوین و موضوع طی شکایتی رسمی به فیفا منعکس شد.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به برخی جوسازی‌های صورت گرفته در مورد ماجرای قهر مانوئل به بهانه‌های مالی و عدم پرداخت مطالبات وی از سوی باشگاه خاطرنشان شده است: موضوع تأخیر یا عدم پرداخت مطالبات این دروازه‌بان اسپانیایی که طی هفته‌های گذشته از سوی برخی افراد خاص به آن دامن زده شده است به هیچ وجه صحت ندارد و این دروازه‌بان بر اساس توافق و تفاهمی که چند روز قبل از ترک ناگهانی کشور با او داشتیم قرار بود همانند دیگر بازیکنان داخلی و خارجی تیم مطالباتش را دریافت کند؛ با این وجود و علی‌رغم قول باشگاه برای پرداخت مطالباتش، وی در اقدامی سؤال برانگیز و تحت تأثیر هدایت‌های پشت پرده برخی افراد که امروز هدایتگر اخبار مربوط به ماجرای وی هستند، ابتدا اقدام به مسدود کردن حساب بانکی خود در ایران کرده و سپس بدون اطلاع از کشور خارج شد تا به زعم خود بهانه موجه برای رفتنش داشته باشد و این در حالی است که مطالبات وی در شرف پرداخت بود که مستندات و مدارک مربوط به انسداد حساب بانکی ایران این دروازه‌بان و نیز اسناد مالی مربوط به پرداخت حق و حقوق قانونی وی در پرونده شکایت ارسالی باشگاه به فیفا موجود است.

باشگاه ماشین‌سازی تبریز در بخش دیگری از بیانیه خود همچنین با اشاره به نگرانی‌های هواداران در خصوص احتمال شکایت این دروازه‌بان و خطر اعمال محرومیت‌های احتمالی فیفا علیه باشگاه ماشین‌سازی همچون دیگر تیم‌ها تصریح کرده است: قطع به یقین در پرونده مانوئل، این باشگاه ماشین‌سازی است که شاکی است و مراتب شکایت خود را نیز با ادله و مدارک مستند و متقن به فیفا منعکس کرده است و برخلاف دیگر باشگاه‌ها که بازیکنان شاکی باعث اعمال جرایم و محدودیت‌های بسیاری شده‌اند، در موضوع این دروازه‌بان، باشگاه ماشین‌سازی پیگیر تخلف وی است و با روندی که در جریان است، هیچ خطری متوجه ماشین‌سازی نخواهد شد.

در بخش پایانی این بیانیه همچنین اشاره شده است: اولاً باشگاه همچنان پیگیر بازگرداندن مانوئل به تیم است، چراکه ما به او نیاز داریم ثانیاً برابر قوانین موجود، هرگونه نقل‌وانتقال بازیکنان از تیمی به تیم دیگر منوط به اخذ رضایت‌نامه رسمی از باشگاه مبدأ است که تا این لحظه باشگاه ماشین‌سازی رضایت‌نامه‌ای برای مانوئل صادر نکرده است. باشگاه ماشین‌سازی بار دیگر با فرض صحت خبر عقد قرارداد این دروازه‌بان با تیم اسپانیایی ضمن غیرقانونی دانستن این اقدام از پیگیری‌های جدی‌تر این باشگاه در فیفا خبر داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.