نمایندگان مجلس، سازمان ملی استاندارد ایران را مکلف کردند نسبت به تهیه نقشه راه تحول نظام استانداردسازی کشور و مدیریت کیفیت اقدام کند.

نقشه راه تحول نظام استاندارد کشور تهیه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز بعدازظهر و پس از پایان استیضاح وزیر راه و شهرسازی، بخش باقی‌مانده ایرادات شورای نگهبان به طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد کشور را بررسی و برطرف کردند.

بر اساس یکی از مصوبات، نمایندگان با اصلاح ماده ۳۱ این طرح، سازمان ملی استاندارد ایران را مکلف کردند به منظور ارتقای وظایف نظارتی خود بر واحدهای تولیدی و اجرای بند ۳۰ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه نسبت به تدوین و اجرای سند جامع و نقشه راه تحول نظام استانداردسازی کشور و مدیریت کیفیت، ظرف مدت ۶ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون اقدام کند.

نمایندگان همچنین با الحاق یک تبصره به ماده ۳۵ طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد مقرر کردند که مصوبات شورای عالی استاندارد با تائید وزرای عضو شورا و مصوبات شوراهای عالی استانی با تائید اعضای متناظر وزرای عضو شورای عالی استاندارد در سطح استان، نافذ و اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.