تایباد- رئیس جمعیت هلال احمرشهرستان تایباد گفت: ۲۶تیم عملیاتی امداد و نجات با ۱۳۶ نفر امدادگر به بیش از ۱۱ روستای سیل زده اعزام شدند و ۱۵۱خانه روستایی که دچار آب گرفتگی شده بود را بوسیله پمپ ولنجن کش خالی از آب کردند.

۲۶ تیم عملیاتی امداد ونجات درخدمت مردم تایباد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا صیادی اظهارداشت: با توجه به احتمال شکستگی سد روستای جوزقان از توابع بخش میانولایت شهرستان تایباد درهمان ساعات اولیه با همکاری دهیاری، شورای اسلامی روستای حسینی وبخشداری تعداد ۵۱خانه این روستا که درپایین دست این سد بودند تخلیه وساکنین آن به مناطق بالادست ومساجد روستا هدایت وساکن شدند.

دبیرستاد بحران شهرستان تایباد افزود: با تلاش نیروهای امدادی تعداد ۳۷خودروی درراه مانده واسیر سیل امداد رسانی و۲۵۳مسافر جادهای خواف به تایباد وتایباد به باخرز در روستاهای بین راهی کرات وپلبند اسکان داده شدند.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۰۰تخته پتو و۳۰۰ قوطی کنسرو تعداد ۳۰۰ قرص نان بین مسافرین اسکان یافته توزیع شد.

وی گفت: با توجه به شکست بند خاکی ریزه از توابع بخش میانولایت بیش از دو هزار نفر با کمک خودروهای امدادی وعمومی واداری به شهر تایباد منتقل و درسالن های هلال احمر وآموزش وپرورش اسکان داده شدند.

صیادی اظهارداشت: متاسفانه درسیل اخیر یک دستگاه خودروی ام. وی. ام که درمسیر جاده خواف به تایباد درحال تردد بود با دوسرنشین گرفتار سیل شده بود که بعداز شانزده ساعت عملیات امداد ونجات بی وقفه وعلیرغم شرایط بد جوی وریزش برف وباران خودروری سیل زده پیدا ویکی از سرنشینان آن که جان خودرا از دست داده بود ازبین گل ولای در آورده وتحویل پزشکی قانونی ومقامات قضایی شد وتلاش برای پیداکردن سرنشین دوم آن درحال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.