بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در پاسخ به یادداشت قدس در رابطه با عملکرد این بنیاد، جوابیه ای صادر کرد.

اقدامات بنیاد قطعاً کم‌نظیر بوده است

قدس آنلاین - بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پاسخ به یادداشت روز ۲۴ بهمن، جوابیه‌ای به روزنامه «قدس» ارسال کرده است. متن جوابیه را می‌خوانیم: 

متأسفانه در تاریخ ۲۴/۱۱/۱۳۹۵ در ستون خرده‌روایت‌ها، یادداشت ناصحیحی در خصوص بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بویژه سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس چاپ و منتشر گردید. با توجه به پیشینه و تعهد روزنامه «قدس» در نشر حماسه و حماسه‌سازان ۸ سال دفاع مقدس و مقاومت، انتظار می‌رفت در انعکاس فعالیت‌های درخور تقدیر حوزه ادبیات که اگر نگوییم بی‌نظیر ولی قطعاً کم‌نظیر بوده، اقدام می‌نمودید تا این‌گونه بدون تحقیق و اندک تأملی، با نشر نادرست مطالب و القای یأس و نگرانی، قدمی‌ در تخریب آن همه تلاش و حرکت پرشتاب بردارید.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کارنامه درخشان خود طی سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۹۴، ۷۳۰ عنوان کتاب را ثبت نموده که ثمره فعالیت همه مدیران خدوم و پرتلاش آن ۲۱ سال است. تدبیر ریاست محترم بنیاد و تلاش همه مدیران حوزه ادبیات تنها طی کمتر از ۲ سال (بین سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵) هزار و ۲۵۲ عنوان کتاب، چاپ، حمایت و مشارکت شده است که از این میان، ۳۷۰ عنوان مستقیماً توسط بنیاد چاپ و منتشر شده که بیش از ۵۰ درصد کل نشر کتاب در طی ۲۱ سال گذشته می‌باشد و با برنامه‌ریزی‌ها به امید خداوند در سال ۱۳۹۶ به رکورد یک هزار عنوان کتاب در سال دست خواهیم یافت.

اما در حوزه فعالیت‌های ستادی و توانایی و آشنایی مدیران ادبیات مورد اشاره در یادداشت مربوطه می‌توان ضمن تأکید بر موارد فوق‌الاشاره به انتخاب دبیران و راه‌اندازی دبیرخانه‌های «کتاب سال» و «جایزه ادبی ‌یوسف» که اجلاسیه‌های آنها در نیمه اول سال ۱۳۹۶ برگزار می‌شود؛ کادرسازی؛ طراحی دوره‌های آموزشی فراگیر و برگزاری دوره‌ها از ابتدای سال ۹۶؛ و ظرفیت‌سازی در ادارات کل استان‌ها به‌منظور حضور فعال و تأثیرگذار در حوزه نشر حرفه ای؛ و... که بیانگر توانایی و آشنایی مدیران و برنامه‌ریزان سال‌های اخیر سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس است، اشاره نمود.

متأسفانه در عین ناباوری و تعجب، نویسنده محترم در پایان یادداشت خود با بیان کلیات و بدون ذکر مستندات، ضمن اشاره به شورای عالی ادبیات داستانی، از خطر نفوذ نویسندگان ضدجنگ و ضدارزش‌های دفاع مقدس به شورا خبر داده و احتمال نشر آثار ضدارزش‌های دفاع مقدس در تولیدات بنیاد حفظ آثار را داده‎اند؟!

برای اثبات کذب محض بودن این ادعا درخواست می‌شود نویسنده محترم اسامی ‌اعضای شورای عالی ادبیات داستانی و مستندات آثار ضدجنگ و ضدارزش‌های دفاع مقدسی را اعلام نماید. با تمام احترامی‌که برای روزنامه ارزشی «قدس» قایل هستیم، تا ارایه اسامی ‌و مستندات توسط نویسنده محترم یادداشت، پیگیر این اتهام بزرگ در راستای دفاع از ارزش‌ها و شأن و جایگاه اساتید محترم عضو شورا و مدیران حوزه ادبیات بنیاد هستیم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.