مشهد- کارگردان نمایش «بازرس یک بار زنگ می‌زند» گفت: این اثر روایت دغدغه‌ای اجتماعی است و در آن به خانواده‌ای پرداخته می‌شود که همزمان با شب یلدا و ورود یک بازرس به منزل آن‌ها، درگیر موضوعی می‌شوند و این امر سبب همراهی تماشاگر تا پایان این نمایش می‌شود.

نمایش «بازرس یک بار زنگ می‌زند» روایت دغدغه‌ای اجتماعی است

مهدیه قمری: دانوش یزدان‌پناه در نشست خبری با اصحاب رسانه بعد از اجرای ویژه این نمایش برای خبرنگاران و عکاسان در سالن اشراق حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایده این اثر از نمایشنامه قدیمی به نام «بازرس وارد می‌شود» نوشته «جی. بی. پریستلی» گرفته شده است، گفت: افزون بر این که مدت زمان اجرای این نمایش نسبت به نمایشنامه قدیمی مذکور کاهش پیدا کرده، شخصیت انتزاعی که با طراحی لباس و گریم متفاوت در این نمایش به بیان مونولوگ می‌پردازد نیز به اجرای آن افزوده شده است.

او که تجربه کارگردانی تئاترهای مختلف در قالب گروه نمایش «سلول» را دارد، اضافه کرد: همه مونولوگ‌های گفته شده توسط شخصیت انتزاعی زن داستان با تأکید بسیار من توسط نویسنده خانم نوشته شده تا جنس زنانگی مونولوگ‌ها برای تماشاگر ملموس باشد.

کارگردان نمایش «بازرس یک بار زنگ می‌زند» با اشاره به اینکه در این نمایش تلاش شده از عوامل حرفه‌ای برای بخش‌های مختلف همچون موسیقی، طراحی گریم، لباس، صحنه و نورپردازی استفاده شود یادآور شد: برای انتخاب بازیگران نیز زمان زیادی گذاشته شد.

یزدان‌پناه به تمرین حدود چهار ماهه گروه این نمایش نیز اشاره و بیان کرد: در تمرینات این نمایش به بیان درست و مناسب دیالوگ‌ها تأکید ویژه‌ای شد تا برای تماشاگر ملموس و باورپذیر باشد.

او که در کارنامه کارگردانی خود آثاری همچون «آن که گفت آری، آن که گفت نه»، «استثنا و قاعده»، «شهریار کوچولو»، «زاویه» و... را دارد بیان کرد: در مشهد، نیازسنجی تماشاگر فعالیتی بسیار سخت است، زیرا به نظر می‌رسد هنوز در این شهر قشری از مردم از جمله میانسالان و سنین بالاتر به تماشای تئاتر نمی نشینند و باید آن‌ها را نیز به سالن‌های تئاتر آورد.

کارگردان نمایش «بازرس یک بار در می‌زند» با بیان اینکه رسالت هنرمندان در دو بخش هنر و جامعه است، اضافه کرد: در مشهد نمایش‌های خوبی با تنوع موضوع‌های مختلف هر شب اجرا می‌شود که می‌تواند تماشاگر را به سالن‌های تئاتر جذب کند.

گفتنی است؛ نمایش «بازرس یک بار در می‌زند» تا ۹ اسفند ماه امسال در دو ساعت ۱۸ و ۲۰ در سالن اشراق حوزه هنری واقع در حد فاصل هاشمیه ۲۰ و ۲۲ هر شب اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.