استانها- نام نویسی داوطلبان انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از هشتم تا چهاردهم اسفندماه در وزارت کشور و فرمانداری های استانهای اصفهان، هرمزگان و آذربایجان غربی آغاز شد.

ثبت نام انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در سه استان انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه مراغه و عجب شیر و اهر و هریس در استان آذربایجان شرقی، در حوزه انتخابیه اصفهان و در حوزه انتخابیه بندرلنگه، پارسیان و بستک در استان هرمزگان برگزار می شود.

شهرستان اصفهان دارای پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال گذشته، شورای نگهبان، انتخابات منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.

بنابراین، انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.

نام نویسی انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه مراغه و عجب شیر و اهر و هریس در استان آذربایجان شرقی نیز امروز آغاز شد تا مردم این حوزه های انتخابیه دو نماینده خود را به مجلس دهم بفرستند.

استان آذربایجان شرقی ۱۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که دو نماینده ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ مشخص می شود.

نام نویسی از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بندرلنگه، پارسیان و بستک استان هرمزگان نیز امروز آغاز شد تا مردم این حوزه یک نماینده خود را به مجلس دهم بفرستند.

مردم این سه استان برای انتخاب نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۹ اردیبهشت سال آینده به پای صندوق های رای می روند.

براساس اعلام فرمانداری ها، داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی به هنگام ثبت نام باید اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس دار و سه نسخه تصویر کلیه صحفات آن، ۱۰ قطعه عکس جدید سه در چهار، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل معتبر، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست، مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرک معتبر مبنی بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی خود را به همراه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.