۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: 507583

ساری- مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از کشته شدن ۱۳۷ موتور سوار در سالجاری خبر داد.

مرگ ۱۳۷ موتورسوار در مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه مرگ موتورسواران ۱۶ درصد رشد داشته است، افزود: امسال ۵۵۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: شهرستان های ساری و میاندرود با تعداد ۲۵، بابل با ۲۰ و بهشهر با ۱۰ نفر، بیشترین و  عباس آباد، رامسر و نور نیز هر کدام  با تعداد ۲ فوتی کمترین تلفات موتور سوار را دشاته اند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: بیشترین فوتی در ماه های  مرداد با ۲۶، شهریور با ۱۷ و تیرماه با ۱۴ مورد به ثبت رسیده است.

دکترعباسی گفت: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال و بعد از آن گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال می باشد.

وی با اشاره به فوت تعداد ۷۴درصد موتور سواران در محور برون شهری و روستایی یادآور شد: بیشترین برخورد موتور سوار که منجر به فوت شده است به ترتیب مربوط به خودروهای  سواری، وانت بار، موتور و کامیون بوده و بیشترین برخورد در سواری ها مربوط به خودروهای پراید و پژو می باشد.

دکترعباسی خاطرنشان کرد: شایع ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع بوده و صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران می باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر این حوادث باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.