اهواز _ استاندار خوزستان گفت: چند سال است که میزان خرید مرغ کشتار روز افزایش پیدا نمی کند ولی خرید مرغ زنده توسط مردم همچنان پابرجاست و باید عرضه مرغ زنده به دلیل شیوع آنفولانزای مرغی ممنوع شود.

عرضه مرغ زنده به دلیل شیوع آنفولانزای مرغی ممنوع شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی در کارگروه سلامت که دوشنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، بابیان اینکه مردم به باور غلط خود فکر می کنند مرغ کشتار روز گران تر است و این باور صحیح است و به همین علت مردم سراغ کشتار روز نمی روند اظهار کرد: بنا به اعلام مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان قیمت مرغ کشتار روز ۱۶ درصد بیشتر از سایر استان ها است که باید برای این مسئله تمهیدات ویژه ای فراهم شود.
وی افزود: لازم است کمیته ای تشکیل شود و پیشنهادات مورد نیاز ارائه و اقدامات لازم را هم انجام دهیم و همچنین کارگروهی برای تعیین قیمت مرغ تشکیل شد.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه  باید به مردم اعلام شود که آنفولانزای مرغی در استان های همجوار شایع شده و خرید مرغ زنده این خطرات را برای ما به دنبال دارد تصریح کرد: اطلاع رسانی های لازم از طریق مطبوعات، صدا و سیما و رسانه های مختلف انجام شود.
شریعتی در ادامه گفت: در کنار کارهای تبلیغی باید به صورت جدی مقابله شود و برای این کار ابلاغیه های لازم به نیروی انتظامی صادر شود. اجرائیات شهرداری، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی همه در کنار هم باید برای مسئله مقابله با توزیع مرغ زنده فعالیت های لازم را انجام دهند. 
استاندار خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود در این کارگروه اظهار کرد: مسئول زیبا سازی و رسیدگی به نمای شهر شهرداری است و ما در انجام کار به آن کمک می کنیم.
شریعتی  ادامه داد: بنده از چند وقت پیش به شهرداری ها تاکید کردم که به تمیز کردن شهر بپردازند. همچنین دستگاههای دیگر را موظف کردیم تا در انجام این عملیات به شهرداری کمک کنند و بتوانند در مناطقی که چهره شهر جالب نیس وضعیت را بهبود ببخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.