بردسکن- فرمانده ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه بردسکن از تخصیص ۸۰ درصد تسهیلات اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی این شهرستان خبرداد.

۸۰درصد تسهیلات اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم روستایی پرداخت شده است

سرهنگ علی محبی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بسیج سازندگی سپاه شهرستان بردسکن با هدف اشتغالزایی حول محور اقتصاد مقاومتی از ابتدای امسال تا کنون مبلغ ۸۰۹ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا کرده که ۸۰ درصد این تسهیلات به مناطق محروم روستایی اختصاص داده شده است.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم بسیج سازندگی سپاه بردسکن ایجاد اشتغال و توانمند کردن بسیجیان مخصوصا جوانان در محل سکونت خود است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن گفت: بسیج سازندگی سپاه در ارائه تسهیلات اشتغالزایی، نگاه ویژه‌ایی به روستائیان دارد و یکی از اهداف ما ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی است تا با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی و با در نظر گرفتن نیازهای منطقه به سمت خودکفایی بیشتر پیش رویم.

سرهنگ پاسدار محبی در پاسخ به اقدامات اشتغالزایی سپاه از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون هشت میلیارد و ۹۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در دو مرحله به متقاضیان پرداخت شده است که در مرحلۀ اول شش میلیارد و ۵۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بسیج سازندگی سپاه بردسکن اختصاص یافت که با توجه به نیاز شهرستان و استقبال متقاضیان مابقی تسهیلات در مرحلۀ دوم واگذار شد.وی ضمن تشکر از معاونت بسیج سازندگی سپاه بردسکن تصریح کرد: علاوه بر طرحهای اشتغالزایی پرورش شترمرغ، زنبور عسل، ماهی، مرغ بومی، دام سنگین و شتر حمایت از صنایع دستی و ایجاد گلخانه هم از جمله طرح هایی است که مورد حمایت ما بوده و باعث اشتغال شده است.

فرمانده ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه بردسکن ابراز کرد: از تسهیلات معرفی شده، ۳۱۶ میلیون تومان جهت دام سنگین، ۱۴۵ میلیون تومان در پرورش زنبور عسل، ۱۱۵ میلیون تومان در پرورش شتر و ۷۵ میلیون تومان در صنایع دستی ایجاد اشتغاد شده و سایر تسهیلات پرداخت شده را متقاضیان به ترتیب در  پرورش شتر مرغ، ایجاد گلخانه، پرورش ماهی و مرغ بومی همراه با موفقیت هزینه کردند.

وی ضمن تشکر از همکاری بسیار خوب مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) گفت: با اعطای این تسهیلات حدود ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم وارد بازار کار و اشتغال شدند و با هدف محرومیت زدایی و حمایت بیشتر از روستاییان، ۸۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی به جوانان روستایی اختصاص داده شده است.

سرهنگ محبی بیان کرد: با همکاری مؤسسۀ قرب کوثر قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ع) در بحث ساخت خانه بهداشت، نمازخانۀ مدارس، خانۀ عالم و تعمیر مساجد هم اقدامات بسیار خوبی در سطح شهرستان انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.