اهواز - امام جمعه موقت اهواز گفت: آقای رئیس جمهور کسی با شادی مردم مخالف نیست اما شما بگوئید که برای خوشحالی مردم چه کرده اید؟

وزارت اقتصاد برای جبران خسارت‌ها در خوزستان معافیت مالیاتی در نظر بگیرد

به گزارش قدس آنلاین آیت الله سید ابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز در تذکری به رئیس جمهور عنوان کرد: اینکه آقای رئیس جمهور هفته گذشته گفته بود که عده‌ای با نشاط و شادی مخالف هستند، عرض ما با رئیس جمهور این است که کسی با شادی و نشاط مخالف نیست و روایات زیادی داریم که بعد از انجام عبادتی چون نماز خوشحال کردن مومنان اهمیت دارد.

وی بیان کرد: آقای رئیس جمهور برای خوشحال کردن مردم به دنبال برگزاری کنسرت نباشید و مشکل اصلی را پیدا کنید. شما از همه نقاط کشور آمار بگیرید و دغدغه همه مردم را ببینید که چند درصد مردم دغدغه کنسرت را دارند، شما درباره عملکرد خودتان در کاهش بیکاری و اصلاح نظام بانکی چه کرده‌اید؟

آیت الله حسن‌زاده اظهار داشت: روزهای پایانی دولت شما رسیده است و هر چقدر هم که کشور را در وضعیت بحرانی تحویل گرفته‌اید، بگوئید شما چه کرده‌اید که مردم را خوشحال کنید؟ فضای قبل از انتخابات را نباید با بی انصافی مختلط کرد و نباید انتقاد از دولت با بی انصافی باشد و نه دولت بخواهد همه چیز را انکار کند.

وی با بیان اینکه کلام امام خمینی(ره) مبنی بر یک تار موی کوخ نشینان را با صد کاخ نشین عوض نمی‌کنیم باید سرلوحه کار مسئولان در جمهوری اسلامی باشد، اظهار داشت: روحیه اشرافی از نظر فرهنگی و ادبیات اجتماعی سیاسی نباید در مسئولان دیده شود و از جهت برنامه‌ریزی هم باید مددجویان و نیازمندان باید سال به سال کمتر شوند و این استضعاف از بین برود.

امام جمعه موقت اهواز با قدردانی از فعالیت کمیته امداد امام خمینی در نقاط مختلف کشور گفت: متأسفانه خوزستان با این همه ظرفیت وثروت جمعیت مستضعف و محروم زیادی دارد و امیدوارم مسئولان به وظایف خود در قبال محرومان عمل کنند.

وی با اشاره به روز درختکاری عنوان کرد: کاشت درخت در خوزستانی که با ریزگردها دست و پنجه نرم می‌کند باید تبدیل به فرهنگ تبدیل شود.

آیت الله حسن‌زاده با اشاره به مشکلات گسترده ایجاد شده در خوزستان پس از قطعی برق افزود: این بحران مشکلات و آسیب‌های موقتی را داشت و مردم سختی دیدند و وظیفه مسئولان جلوگیری از آسیب‌های بلند مدت و تکرار این بحران‌ها است.

وی بیان کرد: تعطیلی مدارس، مهاجرت نخبگان، مهاجرت اساتید دانشگاه و کاهش سرمایه گذاری در استان از جمله مضرات بلند مدت این بحران‌ها است و وزارت اقتصاد و دارایی این موضوع را بررسی کند تا معافیت مالیاتی برای واحدهای تولیدی و صنایع استان در نظر بگیرد و اگر نرخ واگذاری زمین برای کارخانه‌ها بالا است، این نرخ پایین بیاید.

امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: دولت و مجلس با دعوت از نخبگان مضرات بلندمدت و کوتاه مدت این بحران‌ها را شناسایی کنند و با تخصیص منابع از وارد آمدن خسارت به مردم و استان جلوگیری کنند.

وی گفت: ما از مسئولان می‌خواهیم که در برخورد با مردم خوزستان صداقت داشته باشند و یک مسئله در این زمینه جلوگیری از انتقال آب برای مصارف غیر شرب است.

وی افزود: ما با افتخار گذاشته‌ایم همه کشور از آب و نفت ما استفاده ببرد اما انتقال آب برای مصارف غیر شرب توجیهی ندارد. استان خوزستان به دلیل بحران‌های به وجود آمده و و میزان ثروت در آن باید استانداردهایی بالاتر از دیگر استان‌ها داشته باشد و این استان ثروتمند که به کشور خدمت می‌کند نباید هم تراز استانی دیده شود که این بحران‌ها را ندارد.

آیت الله حسن‌زاده با بیان اینکه مصوبات خوبی برای مقابله با ریزگردها به تصویب رسیده است، گفت: این مصوبات خوب اجرا می‌خواهد و اساتید دانشگاه و کارشناسان باید از طریق فضای مجازی به مردم درباره ریزگردها و انتقال آب به مردم توضیح دهند و نظارت عمومی باید برای پیگیری این مصوبات شکل بگیرد.

وی بیان کرد: نباید برای همه تصمیمات منتظر تصمیم ملی باشیم و اگر مسئولی کوتاهی کرد باید با برخورد منطقی با او رفتار شود تا بتوانیم از این وضعیت خارج شویم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.