اکنون که ما داریم به دویست و پنجاهمین سالگرد تاسیس آمریکا نزدیک می شویم، آمریکا چه شکلی خواهد داشت، چه نوع کشوری را ما برای فرزندانمان به ارث خواهیم گذاشت.

ترامپ واقعیت آمریکا را به رخ کنگره کشید

قدس آنلاین - آنچه بیش از هر چیزی در نخستین سخنرانی دونالد ترامپ در کنگره آمریکا به چشم می خورد، دوپارگی شدید میان حاضران در کنگره بود.هرچند اکثریت کنگره را جمهوری خواهان تشکیل می دادند، اما دموکرات ها با نشستن در یک طرف سالن و بی تفاوتی در تشویق این انشقاق را نمایان تر کردند.  عده ای از زنان دموکرات به نشانه اعتراض به ترامپ لباس های یک دست سفید پوشیدند که نشانۀ جنبش حق رأی و مبارزۀ دائمی برای برابری است آنها با نشان دادن «دیسلایک» بعد از هر پاراگراف از صحبت های ترامپ مخالفت خود با وی را به نمایش می گذاشتند.

در میان آنها البته تنها زن مسلمان کنگره آمریکا نیز با پوشیدن یک روسری به نقش پرچم آمریکا تداعی گر نماد جنبش اجتماعی اعتراضی مسلمانان آمریکا به خود گرفته بود. اما ترامپ که در یکسال هم به طرفداری شدید و هم به اعتراضات شدید در مورد خودش عادت داشت، تنها به سخنرانی معمول خود پرداخت و از گفتن الفاظ رکیک نسبت به منتقدانش خود داری کرد!

طبقه متوسط آمریکا کوچکتر شده است

اکنون که ما داریم به دویست و پنجاهمین سالگرد تاسیس آمریکا نزدیک می شویم، آمریکا چه شکلی خواهد داشت، چه نوع کشوری را ما برای فرزندانمان به ارث خواهیم گذاشت. من اجازه نخواهم داد اشتباهات دهه های اخیر مسیر آینده ما را تعیین کنند. مدتهای مدیدی ما شاهد کوچکتر شدن طبقه متوسط بوده ایم زیرا ما فرصتهای شغلی و ثروتمان را به کشورهای خارجی صادر کرده ایمما پروژه های جهانی را یکی پس از دیگری تامین مالی و تکمیل کردیم اما سرنوشت فرزندان خودمان را  در شهرهای شیکاگو، بالتیمور، دیترویت و بسیاری از جاهای دیگر در سرزمین ما نادیده گرفتیم. ما از مرزهای کشورهای دیگر دفاع کردیم، اما ما مرزهای خودمان را کاملا باز گذاشته ایم تا هر کسی که بخواهد وارد آمریکا شود و مواد مخدر به داخل آمریکا سرازیر شود، چیزی که اکنون به رقم بی سابقه ای رسیده است.
 

۴۳ میلیون آمریکایی در فقط مطلق زندگی میکنند

 به گزارش سی ان ان، ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۹۴ میلیون آمریکایی خارج از بازار کار هستند، بیش از ۴۳ میلیون نفر در ایالات متحده در فقر مطلق زندگی می کنند والبته بیش از ۴۳ میلیون نفر برای گذران زندگی در ایالات متحده آمریکا کوپن غذا دریافت می کنند.

صنایع آمریکا درحال نابودی هستند

صنایع در حال نابودی دوباره به حیات برمی گردند، کهنه سربازان قهرمان به مراقبتی که واقعا به آن نیاز دارند، دست خواهند یافت، ارتش ما منابعی را که جنگجویان شجاع آن بسیار مستحق آن هستند، دریافت خواهند کرد، زیرساختهای فرسوده و در حال فروریختن با جاده ها، پلها، تونلها، فرودگاهها و خطوط آهن جدید در سراسر سرزمین بسیار زیبای ما جایگزین خواهند شدهمه گیری (اعتیاد به) مواد مخدر در آمریکا کاهش خواهد یافت و در نهایت متوقف خواهد شد. بخشهای فراموش شده در شهرهای ما شاهد تولد دوباره امید، امنیت و فرصتها خواهد شد

لجنزار دولت را پاکسازی میکنم

ما شروع به تخلیه و پاکسازی لجنزار فساد دولت کرده ایم و این کار را با اعمال ممنوعیت پنج ساله لابی گری از طرف مقامات قوه مجریه انجام داده ایم و البته ممنوعیتی مادام العمر برای تبدیل شدن به لابی کننده و پارتی باز برای دولتهای خارجی را اعمال کرده ایمما تلاشی تاریخی برای کاهش گسترده مقررات نابود کننده فرصتهای شغلی شروع کرده ایم. ما کارگروه ویژه ای را برای کاستن از مقررات دست و پا گیر و غیر ضروری در داخل تک تک سازمانهای دولتی گماشته ایم
 

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.