۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 509462

در حالی که تنها دو هفته به پایان سال باقی مانده است، گالری‌های هنری برنامه‌های خود را با جدیت پیگیری می‌کنند و طی روزهای آینده و هفته پیش رو چندین نمایشگاه فتومدیا، عکس، نقاشی و... در گالری‌های مختلف تهران افتتاح خواهد شد.

گالری‌گردی در هفته‌های پایانی سال

قدس آنلاین - نمایشگاه عکس «نخستین سوگواره عکس با اربعینیان» شامل ۵۵ اثر منتخب عکس از مراسم اربعین حسینی(ع) در سال جاری با همکاری شرکت بیمه دانا در موزه هنرهای معاصر فلسطین در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد. این نمایشگاه هفته گذشته افتتاح شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه‌روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به موزه فلسطین مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۲۰ اسفندماه دایر است.

«منطقه هیپنوتیک» عنوان نمایشگاه انفرادی فتومدیا- نقاشی است که دیروز در گالری سیحون افتتاح ‌شد. آثار این نمایشگاه توسط محمدعلی فاموری جمع‌آوری شده که به بمباران رسانه‌ای و ایجاد جو هیپنوتیزم در مردم اشاره دارد. این هنرمند تاکنون در بیش از ۱۷ نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی شرکت کرده است و این اولین نمایشگاه انفرادی وی درگالری سیحون است که تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد.

کشف معمای درون در دنیای رنگ و بوم

همچنین نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی عسل مرادی با عنوان «معمای درون تو، دنیای توست» نیز روز گذشته در گالری نقش جهان تهران افتتاح ‌شد. مرادی در این نمایشگاه از ۱۰ اثر خود که حاصل تلاش وی در ۲ سال گذشته است، رونمایی می‌کند. سبک کارهای وی تلفیقی از رنگ روغن و اکرولیک، اکلین، خط و رنگ و روغن است. در بیانه نمایشگاه «معمای درون تو، دنیای توست» درباره موضوع نمایشگاه آمده است: «معمای درون تو، دنیای توست. روح تو خالق آن دنیایی است که در آن زندگی می‌کنی. زندگی را مزه‌مزه کن. چشم‌هایت را ببند و بساز آنچه را که می‌خواهی. و آن تویی که در ورای سایه تیرگی‌ها خود تویی که باز معمایی می‌شوی در اوج ناباوری. بازگرد به جوهره‌ وجودت، با تو حرف می‌زند بی‌آنکه صدایی از واژگان برآید». این نمایشگاه تا ۱۸ اسفندماه برقرار است.

وقتی عکس‌ها سکوت را به تصویر می‌کشند

همچنین نمایشگاه «سکوت» شامل مجموعه‌عکس‌های حمید مهدوی و پگاه قدیری در گالری «روبرو» برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ اسفندماه از این نمایشگاه بازدید کنند. در معرفی این نمایشگاه آمده است: «جهان از حرکت ایستاده و حجم سنگین نیستی را بر آنچه هست گسترده. گویی هیچ چیز و هیچ کس توان حرکت ندارد...». 

علاوه بر این، نمایشگاه نقاشی محمدهادی فدوی از که ۶ اسفندماه در نگارخانه مؤسسه خیریه بهنام دهش‌پور گشایش یافته، تا ۲۰ اسفند برپاست. ۲۵ اثر با استفاده از تکنیک ترکیب مواد، رنگ و روغن، گواش، آب مرکب و اکریلیک در این نمایشگاه وجود دارد که فدوی برای ایجاد بافت با سوزاندن بوم، طرح‌ها و فرم‌های بدیع و خوش‌نقشی ایجاد کرده است.

تجمیع نگاه‌های بدیع و خلاقانه در نمایشگاهی گروهی

همچنین نمایشگاهی گروهی و مشتمل بر نقاشی‌های هنرمندان جوان در گالری «اثر» برپاست. در این نمایشگاه آثار ۸ نقاش از سراسر ایران در رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال به نمایش درآمده است که به جز نسلی که به آن تعلق دارند، تنها می‌توان به یک نقطه مشترک میانشان اشاره کرد و آن خطی فردی است که در زبان هنری‌ای که خلق کرده‌اند، دنبال می‌کنند. نمایشگاه  پیش رو در روندی ۶ ماهه و با دقت بسیار شکل گرفته و در واقع تصویرگر بخشی از واقعیت جریان هنریِ در حال شکل‌گیری است و نگاهی به زمان حاضر است با چشم‌اندازی به آینده.

گالری آران نیز تا ۱۶ اسفندماه میزبان نمایشگاه نقاشی «وضوح» از ۸ هنرمند است. این نمایشگاه با هدف نمایش آثاری که بسیار واضح و به‌دقت پرداخت شده‌اند، برگزار می‌شود؛ آثار هنرمندانی که هم با تمام توان بر پیشبرد تکنیکی آثار و هم موضوعات مورد نظرشان تمرکز می‌کنند. این هنرمندان اشیا و اشکال واقعی را به تصویر می‌کشند و با تکیه بر جزییات و مشخصه‌های کلیدی، به خوانشی جدید از اصل و واقعیت دست پیدا می‌کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.