شیراز- نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: این نوروز نیز آمد و حرم مطهر از انحصار خارج نشد و باوجود وعده‌هایی که به مردم داده بودیم نتوانستیم حرم مطهر را از قفل و حبس‌خانه‌های آن‌چنانی، معتادان، قمه‌کش‌ها و... نجات دهیم .

مراکز اجتماعات در ایام نوروز  الهی باشد/ ولنگاری فرهنگی جامعه را تهدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله اسدالله ایمانی شامگاه شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به اینکه لاابالی گری و ولنگاری فرهنگی، امروز جامعه را تهدید می‌کند، اظهار داشت: برای اینکه ظاهر و باطن جامعه از این آلودگی‌ها نجات پیدا کند، باید فکر جدی کرد.

امام‌جمعه شیراز در ادامه با اشاره به رسیدن ایام نوروز و لزوم توجه به کمبودهای استان فارس در پذیرایی شایسته از میهمانان نوروزی خاطرنشان کرد: از ایام نوروز برای معرفی صحیح توانمندی‌های استان در عرصه‌های گوناگون باید استفاده کرد که متأسفانه در گزارشی که نیروی انتظامی به بنده داده است، کمبودهایی در سطح استان دیده می‌شود که در شان این استان پهناور نیست.

وی افزود: باید با تشکیل یک گروه قوی مستنداتی در قالب بروشور تهیه‌شده و در اختیار میهمانان نوروزی قرار گیرد تا آن‌ها بیشتر با توانمندی‌های استان فارس آشنا شوند نه اینکه برای رفع تکلیف به یک کار سطحی پرداخته شود.

ایمانی در ادامه با اشاره به حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) نیز اظهار داشت: این نوروز نیز آمد و حرم مطهر از انحصار خارج نشد و باوجود وعده‌هایی که به مردم داده بودیم نتوانستیم محیطی شایسته را برای زائران و آرامش آن‌ها فراهم کنیم که امیدوارم این قفل بسته به‌زودی باز شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به بهره‌برداری صحیح از ایام نوروز خاطرنشان کرد: در ایام نوروز باید کوشش کرد مراکز اجتماعات الهی باشد، چراکه هرکجا گناه وارد شد، آلودگی و بی‌برکتی آنجا را فرا خواهد گرفت، بنابراین باید نشست‌هایی برای برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه توسط مسؤولان استان برگزار شود.

امام‌جمعه شیراز افزود: برکات الهی همراه فرشتگان است و فرشتگان در مجالس گناه حضور نخواهند یافت و این مسئله جزو روایات اصیل و مستند است و باید مواظب بود مراکز اجتماع در ایام نوروز به فسق و فجور آلوده نباشد.

وی ادامه داد: این افتخار نیست که در مراکز تفریحی و فرهنگی مسائل خلاف شرع نشان داده شود بلکه باید توانمندی‌های استان به شکل صحیح و شایسته در معرض دید انبوه مسافران نوروزی قرار گیرد.

در ادامه این نشست استاندار فارس نیز با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان فارس در عرصه‌های گوناگون تمدنی، فرهنگی و مذهبی اظهار داشت: اقوام مختلف در استان فارس با آرامش و مهر و محبت کنار یکدیگر زندگی می‌کنند چراکه ریشه‌های قوی فرهنگی و مذهبی، آن‌ها را به هم پیوند داده است.

سید محمدعلی افشانی افزود: برای در امان ماندن از آسیب‌های فرهنگی باید بتوانیم فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را به فرزندان خود آموزش دهیم که همین کتاب نهج‌البلاغه و یا ادبیات فارسی غنی ما هزاران نکته اجتماعی و اخلاقی اصیل را در درون خود نهفته که برای تربیت نسل آینده بی‌نظیر است و ما با این داشته‌های فرهنگی نباید نگران جریان‌هایی باشیم که درصدد آسیب زدن به ما هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.