اهواز- بر اثر پدیده های جوی از جمله سرما و ریزگردها افزون بر ۸ هزار هکتار از گندمزارهای شهرستان کارون دچار خسارت شد.

افزون بر ۸ هزار هکتار از گندمزارهای شهرستان کارون دچار خسارت شد

به گزارش قدس آنلاین، مسئول پیگیری امور مدیریت جهاد کشاورزی کارون با اعلام خبر فوق اظهار کرد: در اثر سرمازدگی ۳۰ درصد از مزارع گندم آبی این شهرستان که ۳ هزار و ۵۵۵  هکتار و ۴۰ درصد بر اثر ریزگرد که ۴ هزار و ۷۴۰ هکتار می باشد دچار خسارت و آسیب شده اند.

ناصر حسین پور سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان را ۱۵ هزار و ۸۵۰ هکتار اعلام کرد  و گفت :  ۱۱ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی مذکور در قالب طرح محوری گندم و ۴ هزار  هکتار به صورت غیر طرح می باشند.

وی گفت: کشاورزان گندمکار این شهرستان ۴ هزار و ۸۳۵ هکتار از مزارع گندم آبی خود را تا نیمه اول اسفندماه ۹۵ تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار داده اند.
                                                                                                                                              
توزیع بیش از ۶ هزار تن نهاده های کشاورزی بین کشاورزان شهرستان کارون

حسین پور ادامه داد: بیش از ۶ هزار تن نهاده کشاورزی بین کشاورزان شهرستان کارون در سال زراعی ۹۶-۹۵ توزیع شد.

 مسئول پیگیری امور مدیریت جهاد کشاورزی کارون بابیان اینکه بالغ بر ۴ هزار تن کود شیمیایی  و بیش از ۲ هزار تن بذر در سطح ۱۱ هزار هکتار ازا اراضی تحت کشت گندم، جو و کلزای این شهرستان توزیع شده است. اظهار کرد: بذور و کودهای توزیع شده از طریق شش عامل توزیع در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تا نیمه اول اسفندماه امسال ۵ هزار و ۴۳۹  هکتار از اراضی زیر کشت گندم، جو و کلزا تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.