شیراز- طرح «مکانیزم توسعه هوای پاک» کشور (سی‌دی‌ام) با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مجتمع پتروشیمی شیراز افتتاح شد.

نخستین واحد کاهش دهنده گازهای گلخانه ای کشور در فارس افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، این پروژه با هدف حفاظت از محیط زیست و کاهش گازهای گلخانه ای با هزینه بیش از ۳۲ میلیارد تومان در مدت ۵ سال ساخته شده است.

مدیر محیط زیست مجتمع پتروشیمی شیراز گفت: با افتتاح این طرح سالانه از انتشار بیش از ۴۰۰ هزار تن گاز گلخانه ای جلوگیری می شود .

پریسایی افزود : با اجرای این طرح به عنوان نخستین طرح سی دی ام کشور ،  بخشی از تعهد ایران به کاهش گازهای گلخانه ای کنفرانس پاریس محقق می شود.

به گفته وی از ویژگی های واحد «مکانیزم توسعه هوای پاک» پتروشیمی شیراز نصب همزمان کاهش دهنده های انتشار گاز دی نیتروژن اکسید تا ۹۵ درصد و دی اکسید نیتروژن به طور ۱۰۰ درصد است .

 پتروشیمی شیراز از سال ۱۳۳۸ در کیلومتر پنج جاده پل خان سد درودزن تأسیس شده و هم اکنون با بیش از ۵۰ سال قدمت در تولید محصولات پتروشیمیایی فعالیت دارد.

گاز گلخانه‌ای به گازی در جو یک سیاره گفته می‌شود که در محدوده مادون قرمز به جذب و انتشار پرتوها می‌پردازد.

گازهای گلخانه‌ای ناشی از صنعت و کشاورزی نقش عمده‌ای در گرم شدن زمین دارند.

 دی‌اکسیدکربن مهم‌ترین گاز گلخانه‌ای است که در نتیجه استفاده از سوخت‌های فسیلی به وجود می‌آید.

 در حال حاضر اتمسفر ۳۸۷ قسمت در میلیون، دی‌اکسیدکربن دارد اما بالاترین سطح مجاز آن ۳۵۰ قسمت در میلیون است.

 ایران در کنفرانس تغییر اقلیم ۲۰۱۵ سازمان ملل متحد در پاریس متعهد شده تا سال ۲۰۳۰ میلادی (۱۴۰۹ خورشیدی) ۴ تا ۱۲ درصد از میزان انتشار کنونی گاز دی اکسید کربن خود بکاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.