قزوین- استاندار قزوین گفت: سلامت جامعه در گرو سلامت محیط زیست است و به همین دلیل باید از تهدیدهایی که دخل و تصرف نامتعارف بشر در طبیعت ایجاد کرده، جلوگیری کرد.

سلامت جامعه در گرو سلامت محیط زیست است

به گزارش قدس آنلاین، فریدون همتی ظهر یکشنبه در آیین روز درختکاری که در بوستان ریحانه قزوین برگزار شد سلامت جامعه را در گرو سلامت محیط زیست دانست و اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست از لحاظ عقلی، شرعی و قانونی موضوعی مهم و ضروری است که باید مورد توجه همگان باشد.

وی با بیان اینکه دخل و تصرف های نامتعارف بشر در طبیعت به نابودی محیط زیست منجر شده، افزود: باید با کاشت نهال و توسعه فضای سبز از این تهدید جلوگیری کنیم.

استاندار قزوین ادامه داد: به همان میزان که به سلامت خود اهمیت قائل هستیم باید به طبیعت نیز احترام بگذاریم و برای حفظ آن بکوشیم.

۷ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بیابان زایی در قزوین

علی اکبر اسداللهی، مدیر منابع طبیعی استان قزوین نیز در این مراسم به چالش های مهم در حوزه منابع طبیعی در استان اشاره و اظهار کرد: یکی از این چالش ها بحث بیابان زایی است که برای مقابله با آن برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به قزوین ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با بیابان زایی تخصیص یافته که نویدهای تازه ای در این زمینه به وجود آورده است.

گفتنی است استان قزوین ۹۰۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد که از این مقدار حدود ۸۵۰ هزار هکتار مرتع و ۲۸ هزار هکتار جنگل است و مابقی را بیابان تشکیل می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.