خرم آباد- استاندار لرستان گفت: یکی از مطالبات دانشگاه لرستان از وزیر علوم رشته توریست و گردشگری است که با ایجاد این رشته می توان ظرفیت های گردشگری لرستان را معرفی کرد و به توفیقاتی هم در حوزه نرم افزاری و هم تولید ثروت دست یافت.

رشته گردشگری یکی از مطالبات دانشگاه لرستان از وزیر علوم است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،هوشنگ بازوند عصر شنبه در جلسه شورای اداری لرستان که با حضور وزیر علوم برگزار شد، بر لزوم تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: برای این منظور حدود ۲۳ دانشجوی دانشگاه لرستان برای آموزش دوره های تخصصی در حوزه کشت گلخانه ای به کشور هلند فرستاده شدند.

وی افزود: ایجاد رشته های مربوط به کشت گلخانه ای و راه اندازی دانشکده محیط زیست با توجه به ظرفیت های استان از دیگر خواسته های ما از وزارت علوم است.

 بازوند به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه در لرستان اشاره کرد و بیان داشت: لرستان در حوزه پرورش ماهی پتانسیل های بالایی داشته و این در حالیست که رشته تحصیلی شیلات در استان وجود ندارد همچنین ده ها هکتار جنگل و ظرفیت زیست محیطی در این استان وجود داشته اما دانشکده محیط زیست آن تکمیل نشده است.

استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون دلار تسهیلات ارزی برای استان اختصاص یافته است، عنوان کرد: پرداخت این تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی انجام می شود. بازوند با اشاره به اینکه تا تاریخ ۱۵ بهمن امسال ۳ هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است، افزود: این درحالیست که بر اساس سند اشتغال استان باید ۳ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام می شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ایجاد یک تقاطع در جاده منتهی به دانشگاه لرستان را امری ضروری دانست و گفت: مسیر دانشگاه لرستان نیاز به یک تقاطع غیر هم سطح دارد که ما حاضریم ۵۰ درصد هزینه این تقاطع را از محل اعتبارات استانداری یا وزارت راه پرداخت کنیم و انتظار داریم وزارت علوم یا بهداشت نیز مابقی هزینه را پرداخت کنند.

استاندار لرستان یادآور شد: در همسایگی دانشگاه لرستان ۶۵۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی وجود دارد، که می تواند برای ایجاد خوابگاه، سالن های ورزشی، امور رفاهی و … دانشجویان، کارمندان و اعضا هیئت علمی مناسب باشد لذا اگر در این زمینه دانشگاه لرستان تمایل داشته باشد، همکاری های لازم از سوی ما صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.