مشاور امنیت ملی افغانستان در جریان نوزدهمین کنفرانس امنیتی آسیا اعلام کرد که مرزهای افغانستان و پاکستان بیشترین گروه های سازمان یافته تروریستی را در خود جای داده اند.

مرزهای افغانستان و پاکستان بیشترین گروههای تروریستی را دارند

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خامه پرس، «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان در جریان سخنرانی در  نوزدهمین کنفرانس امنیتی آسیا که در «دهلی نو» پایتخت هند در حال برگزاری است، گفت که با وجود سرمایه گذاری‌های جهانی در جنگ با تروریسم، این پدیده در بخش‌های مرزی افغانستان و پاکستان در حال رشد است.

 وی افزود که گروه های تروریستی در آن سوی خط مرزی «دیورند» فعالیت دارند و امید است که پاکستان پایگاه های امنی در اختیار این گروه ها قرار ندهد.

اتمر در ادامه گفت: ما با پاکستان و دیگر کشورهای همسایه هم مرز هستیم که این مرز در مقایسه با هر جای دیگر جهان، بیشترین گروه‌های سازمان یافته تروریستی را دارد.

وی افزود: طبق آمارها، از ۹۸ گروه تروریستی، ۲۰ گروه در این منطقه فعال است، اما هدف این گروهها فراتر از افغانستان است.

مشاور امنیت ملی افغانستان همچنین گفت که تروریستها در بخش‌های مرزی افغانستان و پاکستان ارتباط محکمی با تروریسم جهانی دارند.

وی در ادامه گفت: هیچ ملت مسلمانی به اندازه افغانستان قربانی تروریسم نبوده‌ است، اما در کل مردم در جهان اسلام نسبت به هر آئین دیگری بیشتر قربانی تروریسم می‌شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.