بیرجند- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مبارزه با قاچاق کالا را یکی از مهمترین ابعاد دفع و حذف کالای قاچاق دانست و گفت: تک تک افراد جامعه باید برای ارتقاء سلامت خود از مصرف مواد غذایی، دارویی و بهداشتی قاچاق امتناع کنند.

افراد جامعه باید برای حفظ و ارتقاء سلامت خود از مصرف مواد قاچاق امتناع کنند

به گزارش قدس آنلاین، کبری ناصری ظهر سه شنبه در مراسم سخنرانی دکتر علی کرمی در سالن شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: کلیه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی که‌ به صورت قاچاق وارد استان می شود معدوم می شوند و اجازه ورود به بازار را پیدا نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ دانشگاهی در حوزه تهدیدات بیولوژیک شاید نتواند همه میکروب های احتمالی را شناسایی کند و این امر کار وزارت اطلاعات و آزمایشگاه های بسیار حساس و دقیقی است که‌ فقط در سطح تهران قابل اندازه گیری است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اهداف برگزاری همایش سخنرانی دکتر کرمی اظهار داشت: این همایش به دلیل شیوع پدیده قاچاق کالا و تهدیداتی که در بعد سلامت وجود دارد برگزار شد.

ناصری یادآور شد: در این راستا هدف ما این است که‌ با برگزاری این همایش آسیب های بسیار ریزی که‌ به دور از چشم همه ما هستند تشریح شوند و تهدیداتی که‌ در بعد کالاهای سلامت و کالاهای قاچاق آرایشی، بهداشتی، دارویی و مواد غذایی می تواند برای سلامتی داشته باشد و تهدیدات خاموش را به اطلاع مردم برسانیم.

وی تصریح کرد: در این راستا امید است با افزایش دانش آحاد ملت، بتوانیم از مصرف کالاهای قاچاق جلوگیری کنیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: مبارزه با قاچاق کالا یکی از مهمترین ابعاد دفع کردن و حذف کالای قاچاق است که‌ این مبارزات به تنهایی موثر نیست و باید تک تک افراد جامعه خودشان باعث ارتقاء سلامت خود شوند و در نگه داشت سلامتیشان از مصرف مواد غذایی، دارویی و بهداشتی قاچاق جلوگیری کنند.

ناصری گفت: در این راستا علاوه بر این همایش بروشورهایی برای آشنا شدن همه مردم با برجسب اصالت و سلامت کالا آماده شده است که‌ در این بروشور ها توضیح داده شده است که‌ برچسب اصالت و سلامت روی کلیه مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و دارویی باید چسبانده و تأیید کننده سلامت کالا باشد.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این عمل افراد می توانند مواد غذایی سالم را از ناسالم شناسایی کنند و به سلامت خود کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.