رئیس پلیس فتا هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت در شهرستان بندرعباس خبر داد و گفت: شهروندان در فضای مجازی به راحتی به افراد ناشناس اعتماد نکرده و تصاویر و اطلاعات خصوصی‌اشان را منتشر نکنند.

اخاذی تعمیرکار گوشی در پی دسترسی به تصاویر شخصی کاربر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، علی‌اصغر افتخاری اظهار داشت: پیرو شکایت یکی از شهروندان بندرعباس و برابر اظهارات وی، شخصی ناشناس با سوء‌استفاده از تصاویر شاکیه اقدام به ایجاد صفحه‌ای یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده و با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز و درخواست‌های نامشروع، ‌موجب سلب آرامش وی شده بود، همچنین با توجه به اظهارات شاکیه مشخص شد متهم از وی شناخت کافی دارد.

وی بیان‌ داشت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد شاکیه در مدت زمان دانشجویی به همراه همکلاسی‌هایش برای تعمیرات گوشی همراه خود به شخصی به هویت معلوم مراجعه می‌کرده‌اند و از طرف این شخص نیز قبلا مزاحمت‌هایی برای دوستانش به وجود آمده است.

رئیس پلیس فتا هرمزگان تصریح‌کرد: با بررسی‌های اولیه مشخص شد صفحه شبکه اجتماعی مربوطه با استفاده از ایمیل جعلی ایجاد شده لذا در این خصوص نتیجه‌ای میسر نشد، در ادامه با اقدامات فنی، تخصصی و شگردهای خاص پلیسی شخصی به هویت م.م که همان تعمیرکار موبایل است به دست آمد.

افتخاری ادامه داد: با توجه به این‌که فرد پیش گفته همان مضنون اصلی پرونده است و وی در شغل تعمیرات گوشی فعالیت داشته لذا امکان جمع‌آوری تصاویر دختران و سوء‌استفاده از آنها توسط نامبرده متصور شد.

وی بیان‌کرد:  با دستور مقام قضایی مبنی بر جلب و جمع‌آوری کلیه ادله مربوط به وی، اکیپی از ماموران این پلیس به محل سکونت وی عزیمت و پس از جلب نامبرده، یک دستگاه گوشی آیفون و یک دستگاه کامپیوتر رومیزی از وی توقیف شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان ادامه داد: در بازجوئی صورت گرفته متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه‌انتسابی شد که پس از مشاهده ادله و مستندات موجود به بزه‌انتسابی معترف و بیان کرد در ابتدا درخواست دوستی با شاکیه را داشته ‌ولی وی از درخواستش امتناع می‌کنند که متهم با ساخت آی‌دی دخترانه در شبکه اجتماعی با شاکیه ارتباط برقرار کرده و تصاویر شخصی وی را جمع‌آوری می‌کند در ادامه با آی‌دی دیگری اقدام به تهدید و ایجاد مزاحمت برای شاکیه کرده است.

افتخاری با اشاره به اینکه شهروندان در فضای مجازی به راحتی به افراد ناشناس اعتماد نکرده و تصاویر و اطلاعات خصوصی‌ایشان را منتشر نکنند، تاکیدکرد: افراد در مواجه به موارد مشکوک می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyber police.ir بخش ارتباطات مردمی به این پلیس اطلاعع رسانی کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.