وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: محدودیت مالی برای احداث کارخانه مس کاتد در مجتمع مس سونگون نداریم.

محدودیت مالی برای احداث کارخانه مس کاتد در مس سونگون نداریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، محمدرضا نعمت‌ زاده در بازدید از مجتمع مس سونگون ورزقان اظهار داشت: مس ظرفیت و قابلیت بزرگی برای آذربایجان شرقی است که باید از این ظرفیت برای توسعه کشور و آذربایجان استفاده شود.

وی سپس با اشاره به اینکه باید وضعیت شرکت مس آذربایجان در بورس مشخص شود، ادامه داد: باید مردم منطقه بتوانند با خرید سهام این شرکت در منافع این پروژه بزرگ سهیم باشند.

نعمت زاده با بیان اینکه برای احداث کارخانه مس کاتد هیچ محدودیت مالی وجود ندارد، ابراز داشت: باید مدیریت پروژه جدی ‌تر در این زمینه تلاش کند. صادرات کنسانتره مس به نفع کشور نیست و تولید کاتد باید حتماً آغاز شود.

دانشگاهیان برای توسعه صنعت مس آذربایجان تلاش کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید دانشجویان و دانشگاهیان برای توسعه صنعت مس آذربایجان تلاش کنند، ادامه داد: برای افزایش بهره‌ وری در معادن مس آذربایجان و احداث کارخانجات باید دانشگاهیان و پژوهشگران مشارکت کنند.

نعمت زاده بر ضرورت تسریع در روند اکتشاف مس در آذربایجان شد و گفت: نیاز است تکلیف تاسیس شرکت هلدینگ مس آذربایجان هر چه سریع‌ تر روشن شود.

وی با بیان اینکه برای استفاده حداکثری از ظرفیت ‌ها و توانمندی ‌های صنعت مس باید تلاش شود، گفت: باید برای توسعه معادن مس منطقه آذربایجان و احداث کارخانه‌های تکمیل زنجیره تولید و نیز صادرات برنامه ریزی کرد.

وی اظهار داشت: باید در موضوع مس به تکمیل زنجیره تولید و محصول نهایی توجه اساسی شود که حداقل آن تولید کاتد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنایع مس آبروی آذربایجان‌شرقی است، افزود: تاسیس کارخانه تولید مس کاتد در مس سونگون باید پیگیری و به نتیجه برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.