معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با حضور در ویژه برنامه «پایش» به تشریح اقدامات و خدمات آستان قدس رضوی در جهت رفع فقر و محرومیت زدایی پرداخت.

رفع فقر و محرومیت در جامعه، در گروی سیاست‌های کلان اقتصادی دولت است / ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی از جمله اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه روستایی

به گزارش «قدس آنلاین»،   مصطفی خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در ویژه برنامه «پایش» به مناسبت اولین سالگرد حکم مقام معظم رهبری به تولیت معزز آستان قدس رضوی گفت:

♦️شناسایی محرومان، دسته‌بندی نیازهای محرومان، شناسایی خیران، موقوفات و ظرفیت‌های هر استان برای ارائه خدمت به محرومان، ارائه خدمات به زائران از مبدأ و شناسایی محرومان زیارت اولی برای اعزام به بارگاه قدس رضوی از عمده وظایف دفاتر نمایندگی استانی آستان قدس رضوی است.

♦️معاونت امداد مستضعفین از هیچ تلاشی درراه گره‌گشایی از مشکلات محرومان مضایقه نخواهد کرد، اما باید توجه داشت که رفع فقر و محرومیت در جامعه، در گروی سیاست‌های کلان اقتصادی دولت بوده و آستان قدس رضوی در عرصه کمک‌رسانی به محرومان با بهره از ظرفیت‌های معنوی بارگاه منور حضرت رضا(ع) و هم‌افزایی خیران در جهت گره گشایی از نیازمندان تلاش خواهد کرد.

♦️در حوزه روستایی تلاش آستان قدس رضوی محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و تا حد توان کمک به بازگشت مهاجران به روستاهاست.

♦️با توجه به تاکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر اینکه مراجعه‌کنندگان به آستان قدس رضوی در حقیقت پناه آوردگان به ساحت قدسی حضرت رضا(علیه‌السلام) هستند، با وجود اینکه بخش عمده نامه‌های دریافتی در حیطه اختیارات آستان قدس رضوی نیست، اما تاکنون به‌تمامی ۱۸ هزار نامه‌ دریافتی پاسخ داده و تا حد توان کمک یا مشاوره برای حل مشکلات ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.