گیلان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه ۱۱ سد لاستیکی در شهرهای آستارا، تالش، ماسال، فومن، صومعه‌سرا، لنگرود در دست احداث است گفت: سدهای لاستیکی استان گیلان تا ۱۸ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

 ۱۱ سد لاستیکی در شهرهای مختلف استان گیلان ساخته می شود

به گزارش قدس آنلاین، کاظم لطفی صبح چهارشنبه در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه گیلان بالغ بر ۶ و نیم میلیارد مکعب آب آورد رودخانه‌ها را دارد اظهار داشت: از میزان مذکور ۲ میلیارد متر مکعب توسط سد بزرگ سپیدرود تنظیم می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر استان گیلان نیازمند ذخیره آبی یک میلیارد متر مکعب از سوی سدهایی چون سد لاستیکی، بتنی و خاکی است افزود: این عامل موجب می‌شود گیلان در تامین  آب شرب و مصارف کشاورزی با مشکل مواجه نشود.

وی نیاز کلی آب استان گیلان در بخش‌های مختلف را بالغ بر ۳ میلیارد متر مکعب آب تنظیمی دانست و گفت: در حال حاضر تنظیم کلی آب استان گیلان سد سپیدرود است و سالیانه ۲ میلیارد متر مکعب از سد مذکور تخصیص استان گیلان محسوب می‌شود.

لطفی با تاکید بر اینکه ساخت سدهای بزرگ چون سد پلرود در گیلان یک فرصت بزرگ آبی برای استان محسوب می‌شود بیان کرد: سد پلرود  ظرفیت ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب را در استان دارد و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه با هدف‌گذاری‌های موجود در استان سد پلرود تا سه سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد تاکید کرد: سد شفارود با ظرفیت ۱۰۰ میلیون متر مکعب در استان در دست ساخت است.

وی از احداث ۱۱ سد لاستیکی در استان گیلان خبر داد و افزود: سدهای مذکور در شهرهای آستارا، تالش، ماسال، فومن، صومعه‌سرا، لنگرود به‌طور گسترده در دست احداث است و عملیات ساخت سدهای لاستیکی استان تا ۱۸ ماه دیگر به اتمام می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.