کاشان- معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی اصرار دارند اقتصاد ایران را به چند واحد صنعتی محدود کرده و مشکلات آن ها را به کل صنعت کشور تعمیم دهند، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار واحد کوچک و متوسط اقتصادی در کشور وجود دارد.

بیش از ۱۰۰ هزار واحد کوچک و متوسط اقتصادی در کشور وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری صبح پنجشنبه ‌در مراسم افتتاح و بهره‌برداری همزمان ایستگاه‌های تقویت فشار گاز کاشان، خنج، صفاشهر، ‌ نایین و جهرم اقتصاد ایران را اقتصادی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: براساس آمار مراکز رسمی جهانی اقتصاد ایران هجدهمین اقتصاد دنیاست و رشد ۹ ماهه سال جاری کشور ۷ و ۲ دهم درصد بوده است.

معاون اول رئیس جمهور تعداد شغل جدید ایجاد شده در بهار و تابستان امسال را بالغ بر ۷۰۰ هزار فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: تورم همچنان تک رقمی است و تورم یک ساله منتهی به بهمن ماه ۶ و ۸ دهم درصد بود.

وی با اشاره به برداشت ایران از میادین مشترک غرب کارون که در ابتدای دولت روزانه ۶۰ هزار بشکه بود، تصریح کرد: امروز میزان برداشت از میدان مشترک غرب کارون به ۲۸۰ هزار بشکه رسیده ‌و در میدان مشترک پارس جنوبی نیز که میزان برداشت ایران در پایان دولت اصلاحات با کشور قطر برابر بود، در سال‌های گذشته با وجود وفور درآمدهای کشور، ‌ قطر از ما پیشی گرفت اما با تمرکز دولت، تا پایان این دولت به قطر خواهیم رسید.

‌ وی ادامه داد: امسال فقط ۱۲ واحد پتروشیمی با حدود ۹ میلیون تن ظرفیت راه‌اندازی شده ‌و به صحنه آوردن فناوری‌های جدید، افزایش تولید و صادرات و استفاده از توان دانشگاه‌های کشور از دیگر اقدامات برجسته وزارت نفت است که جا دارد از آنها قدردانی کنم.

جهانگیری با اشاره به اقدامات وزارت نفت در بخش شبکه گازرسانی و توزیع آن گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته استان مهم و استراتژیک سیستان و بلوچستان در بخش گازرسانی نادیده گرفته شده بود اما وزارت نفت با جدیت پای این کار ایستاد و گازرسانی به این استان انجام شد و این در حالی است که یک ریال از محل بودجه دولت برای این کارها به وزارت نفت داده نشده ‌و وزارت نفت از فرصت‌هایی که برای صرفه‌جویی در قانون بودجه وجود داشت، از محل صرفه‌جویی‌ها کارهای توسعه‌ای را به انجام رساند.

وی گازرسانی به تعداد قابل توجهی از روستاهای کشور و بازگرداندن میزان تولید و صادرات نفت به زمان قبل از تحریم‌ها را از دیگر اقدامات وزارت نفت برشمرد و گفت: اقدام دیگری که در بخش نفت و گاز انجام شد این بود که برخی کشورهای عضو اوپک تلاش کردند روشی را به کار گیرند تا ایران نتواند میزان تولید خود را افزایش دهد اما با تدابیر دیپلماسی سیاسی توانستیم کشورهای عضو را متقاعد کنیم و ایران به سهم واقعی خود در تولید نفت رسید.

معاون اول رئیس جمهور کاشان را یکی از شهرستان‌های مهم، استراتژیک، ‌صنعتی و تاریخی ایران برشمرد و گفت: همه مردم ایران به کاشان افتخار می کنند و تلاش خواهم کرد در سفر دیگری به این شهرستان به بررسی مشکلات و حل موانع بپردازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.