سفیر ایران در عراق گفت: تعمیق و گسترش روابط ایران و عراق می‌تواند در ایجاد امنیت در مرزها موثر باشد و این برای مسلمانان دو کشور فواید زیادی دارد.

روابط ایران با عراق باید گسترش یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، ایرج مسجدی ظهر پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، ظهار داشت: بنده مردم عراق را به خوبی می‌شناسم و با علمای آن آشنا بوده و از سختی‌ها و مشکلاتی که دارند آگاهی دارم.

وی در این باره ادامه داد: توسعه روابط ایران با عراق در بعدهای مختلف سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و حتی اجتماعی و مردمی (مسئله زوار به خصوص در اربعین حسینی) می‌تواند برای ما بسیار مؤثر باشد و البته ایران با عراق دامنه کار و مناسبات زیادی دارد و یکی از آن دارا بودن مرز مشترک ۱۴۰۰ کیلومتر است.

سفیر ایران در عراق افزود: عراق به مشکلات داخلی همچون تکفیری‌ها دچار شده که با کمک ایران توانستیم موصل را آزاد کنیم و حشد الشعبی در این باره بسیار مهم و تأثیرگذار بوده است.

وی عنوان کرد:‌ ما می‌توانیم این فضای ناامنی در مرزها را با کمک عراق امن کنیم و عراقی‌ها بر این ناامنی‌ها فائق آیند و حتی در تولید صنعت و مراکز علمی و دانشگاهی نیز با یکدیگر همکاری کنیم.

سفیر ایران در عراق بیان داشت: امید داریم در جهت تعمیق و توسعه روابط ایران و عراق گام‌هایی برداریم همچون که با عراق در طول سالیان گذشته همکاری‌های گسترده‌ای داشته‌ایم.

تشکیل نیروی حشد الشعبی به آزادسازی موصل کمک کرد

وی ادامه داد: یکی از همکاری‌های ایران با عراق تشکیل نیروی حشد الشعبی بود که در جنگ با داعش و تکفیری‌ها در موصل نتیجه داد و موصل آزاد شد.

مسجدی افزود: هنوز مناطقی وجود دارد که در آن جنگ ادامه دارد که اگر بتوانیم داعشی‌ها را از سرزمین عراق بیرون کنیم و داعش سقوط کند عراق برای عتبات عالیات و زیارت امن می‌شود.

گسترش همکاری‌های دولت ایران و عراق نیازمندی‌های دو کشور را برطرف می‌کند

سفیر ایران در عراق اظهار کرد: دولت عراق با ما همکاری‌های گسترده‌ای دارد و با کمک همدیگر می‌توانیم نیازمندی‌های دو کشور را برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: ما با عراق به جز ۱۴۰۰ کیلیومتر مرز مشترک، هم مرز آبی، خاکی، کوهستانی و... نیز داریم و این‌ها در گسترش همکاری‌های ما با عراق نقش زیادی می‌تواند داشته باشد و فواید بسیاری برای مسلمانان دو کشور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.