مشهد- رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص صحت و سقم و چرایی تمدید نمایشگاه بهاره با توجه به مخالفت واحدهای صنفی اظهار داشت: متأسفانه این مسأله صحت دارد و نمایشگاه بهاره از ۲۳ تا ۲۷ اسفند ماه جاری تمدید شده است که البته چرایی آن را باید مسؤولان پاسخ دهند.

تمدید فعالیت نمایشگاه بهاره مشهد غیرقانونی است

به گزارش قدس آنلاین، محمود بنا نژاد در گفت گو با خبرنگار ما افزود: نمایشگاه بهاره که دارای مصوبه کمیته نمایشگاهی استان است مهلت آن از ۱۳ تا ۲۰ اسفند بود و باید غرفه‌داران غرفه‌ها را ۲۱ اسفند تحویل می‌دادندکه به یکباره بدون اطلاع‌رسانی تصمیم به تمدید آن گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در این مهلت هشت روزه دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات و اتاق اصناف در نمایشگاه حضور داشتند،اضافه کرد: کالاهای ارایه شده در این نمایشگاه از کیفیت قابل قبولی برخوردار بود و مردم و غرفه داران هم رضایت داشتند ضمن اینکه قیمت‌ها نیز به طور متوسط نسبت به بازار ۲۰ درصد تفاوت داشت.

وی تصریح کرد:اما متأسفانه اتفاق عجیب و غریبی رخ داده و تصمیمات خودسرانه‌ای برای تمدید نمایشگاه گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه تمدید شده فاقد مجوز است، گفت: در نمایشگاه قبلی دستگاه‌های نظارتی مانند واحد سیار تعزیرات حضور داشت و به شکایات در همان محل رسیدگی می‌شد و کارشناسان اصناف بر قیمت‌ها نظارت داشتند و اکنون حضوری ندارند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مخالف ادامه روند و تمدید نمایشگاه بهاره تا ۲۷ اسفند هستیم، یادآور شد: دلیل این مخالفت این است که مدت هشت روزه برای برگزاری نمایشگاه کافی بوده است و برای مابقی ایام تا پایان سال مردم می‌توانند با مراجعه در بازار، کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند با این توضیح که قیمت‌ها پایین است و فروش فوق العاده همراه با تخفیف وجود دارد.

بنانژاد با اشاره به اینکه تمدید چهار روزه نمایشگاه بهاره جز سوء‌استفاده برای عده‌ای که فقط به پر کردن جیب خود فکر می‌کنند نیست، ادامه داد: برای تمدید چهار روزه نمایشگاه هزینه دو برابری معادل ۹۰ هزار تومان از غرفه‌داران دریافت شده است و این مسأله بر روی قیمت کالای عرضه شده تأثیرگذار خواهد بود. در حالی که در نمایشگاه ۱۳ تا ۲۰ اسفند برای هشت روز ۸۰ هزار تومان از غرفه داران گرفته شد.

وی ادامه داد: نمایشگاه بهاره که در مدت قانونی برگزار شد استانداردهایی مانند قیمت‌گذاری و کیفیت مورد رصد و تحت نظارت بود. بنابراین از دید ما نمایشگاه بهاره که برای مدت چهار روز تمدید شده است نمایشگاه دیگری است و بشدت مخالف آن هستیم و هر اتفاقی رخ دهد مسؤولیت آن با برگزارکنندگان است.

وی درباره متولی تمدید نمایشگاه بهاره خاطر نشان کرد:برای ما هم مشخص نیست اما گویا شرکتی از تهران برای برگزاری نمایشگاه با غرفه‌داران قرارداد منعقد کرده است ولی اینکه چه ارگان و یا فردی در این بین واسطه بوده است اطلاعی نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.