رشتخوار - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار گفت: ۴۷ هزار هکتاراز کویرها ی شهرستان رشتخوار با داشتن تپه‌های ماسه‌ای روان، چشمه و درختان کویری چشم‌انداز های زیبایی برای گردشگران نوروزی در این منطقه به وجود آورده است.

۴۷ هزار هکتار کویر رشتخوار چشم‌انداز های زیبایی برای گردشگران است

کاظم کامیاب در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رشتخوار و ۱۵ کیلومتری غرب شهر جنگل کویر ریگ زیتون واقع‌شده است، که علاوه بر تپه‌های ماسه‌ای و نمکزارها، در فصل بهار با توجه به چشمه‌های آب و نزدیکی به جمعیت‌های روستایی چشم‌انداز زیبایی را در منطقه به وجود آورده است.

 وی با اشاره به علاقه دوستداران طبیعت و کویرگردی در شهرستان رشتخوار اظهار داشت: نزدیک‌ترین روستا در مجاورت این کویر، روستای بند ازبک در ۱۰۷ کیلومتری جنوب غرب شهرستان رشتخوار واقع است که  علاوه بر کویر ریگ زیتون در این شهرستان کویر ریگ بلند نیز در ضلع جنوب شرقی کویر ریگ زیتون در فاصله ۱۲۵ کیلومتری جنوب غرب رشتخوار و ۲۵ کیلومتری جنوب شرق شهر جنگل واقع‌شده است.

وی در رابطه با کویر ریگ بلند در این شهرستان گفت: وجود این کویر و تپه‌های ماسه‌ای روان آن چشم‌انداز زیبایی را در این منطقه به وجود آورده است.

به گفته وی این کویر زیبا نیز در مجاورت روستاهای علی‌نقی سفلی و روستای دوچاهی سفلی در جنوب شرق جنگل شهرستان رشتخوار واقع‌شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به این که رشتخوار  دارای ۲۷۰ نقطه گردشگری  است، اظهار داشت :شهرستان رشتخوار آماده  پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

کامیاب خاطر نشان کرد: شهرستان رشتخوار از لحاظ آب و هوایی و با توجه به اینکه به صورت دشت واقع شده است مکان های دیدنی زیادی در سطح این شهرستان وجود دارد.
وی با ذکر اماکن  تاریخی و دیدنی این شهرستان گفت: مسجد جامع تاریخی، خانه تاریخی قرائی، شهر تاریخی جیزد، امامزاده میرقوام الدین موسوی نوق، قلعه تاریخی کریم آباد، آسیاب برج، آرامگاه شاه سنجان در روستای سنگان، تپه های پیش از تاریخ در روستای کوده، آرامگاه امان قلی، آب انبار مرکزی جنگل، موزه مردم شناسی، پل سالار، آبشار و چشمه آب گرم گرماب، تنگل علی آباد دامن، تنگل کوهسنگ، سد شهید یعقوبی، تفرجگاه درریز از جمله معروفترین و زیباترین آثار تاریخی شهرستان رشتخوار  است که پذیرای مهمانان نورزی و گردشگران در ایام تعطیلات می باشد.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار گفت:با توجه به وجود پتانسیل بالا در روستای سعادت‌آباد شهرستان رشتخوار و حضور سیل عظیمی از مسافران و گردشگران این منطقه با سرمایه گزاری بخش خصوصی می‌تواند به یکی از بهترین گردشگاهای در سطح استان خراسان رضوی تبدیل شود.

کامیاب خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از ۲۱ اثر تاریخی در شهرستان رشتخوار در آثار ملی به ثبت‌شده، که در آینده  ۶ اثر دیگر به آثار ملی این شهرستان افزوده خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به طبیعت بسیار زیبا و وجود مکان‌های تاریخی فراوان در سطح شهرستان رشتخوار، گفت:  ۲۰ منطقه گردشگری و وجود آثار تاریخی فروان در سطح شهرستان رشتخوار این شهرستان را هرساله میزبان هزاران نفر   از گردشگران شهرستانی، استانی، کشوری و خارجی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.