رشتخوار -جمعی از مردم رشتخوار خواستار فعال شدن مجدد پزشک قانونی در شهرستان ۶۵ هزار نفری رشتخوار شدند و اظهار کردند: نبود پزشکی قانونی در این شهرستان باعث مشکلات فراوانی برای مردم شهرستان شده است و مردم مجبور هستند به شهرستانهای اطراف از جمله تربت حیدریه و مشهد مراجعه کنند

شهرستان ۶۵ هزار نفری رشتخوار پزشکی قانونی ندارد

عباس دلیر یکی از شهروندان رشتخوار ی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین  اظهار داشت: با وجود آنکه پزشک قانونی چند سال است که در رشتخوار فعال بود اما به دلیل نامعلومی ۵ ماه است که با ترک پزشک مربوطه  از مرکز پزشک  رشتخوار مردم از خدمات این اداره محروم شدند.

وی بیان کرد: اهالی برای دسترسی به خدمات پزشکی قانونی، که اکثرا شامل تصادفات تلخ جاده ای است باید  برای صدور جواز دفن به پزشک قانونی تربت حیدریه یا مشهد مراجعه کنند.

وی گفت: جاده غیر استاندارد و نامناسب محور رشتخوار- تربت حیدریه و کم عرضی جاده و تردد روانه دو هزار تریلی حاوی سنگ معدن این محور را تبدیل به جاده مرگ کرده است و نبود پزشک قانونی برای انجام تشریفات جواز دفن بر مشکلات مردم افزوده است.

رییس شورای شهر رشتخوار هم ازنبود پزشکی قانونی در این شهرستان از مسئولان انتقاد کرد و گفت: نبود پزشک قانونی موجب سر گردانی مردم شده و  موجب کندی روند کاری مردم وطولانی شدن رسیدگی  به پرونده  های آنان در دادگاه شده است.

محمد نجفی افزود: اهالی این شهرستان برای انجام اموراتی که به پزشکی قانونی مربوط می شود، ناچارند به شهرستانهای اطراف سفر کنند که این مسئله موجب رنج و مشقت و متقبل شدن هزینه های زیادی برای آنان شده است.

وی ادامه داد:  سالهاست پزشکی قانونی در رشتخوار   مستقر بود و  کار امورات مربوطه را انجام می داد و اکنون بعد از گذشت ۵ ماه، شهرستان رشتخوار از نبود پزشک قانونی رنج می برد،  که این مشکلات زمانی بیشتر به چشم می آید که در طول  ماه  چندین تصادف در سطح شهرستان رخ می دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه اجساد در سردخانه نگهداری می شود تا اینکه پزشک قانونی از استان  و یا شهرستان  دیگر بیاید و جسد را مورد معاینه قرار داده و جواز دفن آنرا صادر کند.

وی گفت: این امرعلاوه بر ایجاد مشکلات روحی و روانی ناشی نگهداری اموات شرایط ناگواری را برای داغ دیدگان به وجود می آورد.

وی گفت: فقدان پزشک قانونی در رشتخوار مشکلات زیادی برای مردم و دستگاه های قضایی این شهرستان به وجود آورده و بسیاری از  افرادی که در این شهرستان  مورد ظلم قرار گرفته و یا حق آنها ضایع شده است به دلیل مسافت طولانی و هزینه زیاد  از شکایت خود منصرف می شوند.

رییس شورای شهر رشتخوار  اظهار کرد: از انجا که پزشکی قانونی از تشکیلات وابسته به قوه قضاییه محسوب می گردد و شهرستان با نبود پزشک مواجه می باشد، طی  مکاتبات وپیگیری های متعدد با مدیر کل پزشکی قانونی استان دراین زمینه بعمل آمده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در مورد تامین نیروی پزشک برای پزشکی قانونی باید همکاری کند گفت: با توجه به نیاز شهرستان رشتخوار به اداره پزشکی قانونی برای حل مشکل مردم این شهرستان، دادگستری و پزشکی قانونی خراسان رضوی باید پیگیر این قضیه باشند و مطالبه مردم شهرستان استقرار سریع پزشکی قانونی در این شهرستان است.

رشتخوار دارای ۷۰ روستا، دو شهر،چهار دهستان است که ۱۲۰ کیلومتر دور ترین نقطه مناطق روستایی جنگل با مرکز شهرستان رشتخوار فاصله دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.